دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۳
کد خبر: ۴۷۶۶۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
دبير كل هفتمين سمپوزيوم بين‌المللي روابط عمومي:
هفتمين سمپوزيوم بين‌المللي روابط عمومي 17 تا 19 دي در مركز همايش‌هاي برج ميلاد با حضور نمايندگاني از 5 كشور اروپايي در مركز همايش‌هاي برج ميلاد برگزار مي‌شود. دبير اين سمپوزيوم از ارائه بسته پيشنهادي نخستين قانون جامع روابط عمومي به مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار«شهر»، هوشمند سفيدي، دبير كل هفتمين سمپوزيوم بين‌المللي روابط عمومي از برگزاري اين سمپوزيوم با موضوع «روابط عمومي سرآمد» خبر داد و گفت: اين سمپوزيوم با حضوركارشناساني از روماني، هلند، تركيه، آلمان و انگليس 17 تا 19 دي در مركز همايش‌هاي برج ميلاد برگزار مي‌شود.


سفيدي چهار هدف عمده را براي هفتمين سمپوزيوم برشمرد و افزود: توسعه بينش و دانش دست اندركاران روابط عمومي و ارتقا مهارت ايشان، ايجاد رقابت سالم بين روابط عمومي‌ها و رشد در حوزه علمي و عملي، ، نمايش توانمندي‌ها و اقدامات روابط عمومي‌ها و ارائه نوآوري‌هاي علمي و كمك به جنبش نرم آفزاري در روابط عمومي از جمله اين اهداف اند.



وي در ادامه به برگزاري جشنواره علمي در 10 رشته ترجمه و تاليف، رساله دكتري، پايان‌نامه، مقاله پژوهش، دانشجو، استاد برتر، مقاله و تحقيق دانشجويي اشاره و خاطرنشان كرد: در اين بخش تا كنون 150 اثر به دبيرخانه رسيده است كه از 25 اثر برگزيده و برتر قدرداني مي‌شود. اين بخش از جشنواره به علت كمي بودن آثار توليدي روابط عمومي در كشور به صورت دوسالانه برگزار مي‌شود.



به گفته‌ي سفيدي در حاشيه اين سمپوزيوم هفتمين دوره جشنواره برترين‌هاي روابط عمومي نيز برگزار مي‌شود. در اين بخش نيز يك هزار و 460 اثر در 10 رشته در سطوح ملي و استاني انتخاب و معرفي مي‌شود. برنامه‌ريزي ارتباطي، پژوهش ارتباطي، مديريت راهبردي، خلاقيت و نوآوري، ارتباطات الكترونيك، تكريم ارباب رجوع، ارتباط رسانه‌اي و مهندسي فرهنگي از جمله رشته‌هاي اين بخش‌اند. بخش ويژه امسال هم روابط عمومي و جهاد اقتصادي به مناسبت نام‌گذاري سال 90 با عنوان جهاد اقتصادي است.


دبير كل هفتمين سمپوزيوم بين‌المللي روابط عمومي با اشاره قرائت «بيانيه تهران» در مراسم پاياني اين سمپوزيوم گفت: در اين بيانيه به شاخص‌هاي سرآمدي روابط عمومي با توجه به شاخص‌هاي بومي ايراني اسلامي اشاره مي‌شود. اين درحالي‌ست كه هفتمين سمپوزيوم بين‌المللي روابط عمومي با همكاري سازمان استاندارد همكاري و رايزني‌هايي را انجام داده تا استانداردهاي روابط عمومي در ايران را تنظيم كند. اين سمپوزيوم همچنين براي گرفتم ايزو روابط عمومي در ايران با كشورهاي ديگر رايزني‌هايي را انجام داده است.



وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مشكلات بنياديني كه در حوزه روابط عمومي در ايران وجود دارد، گفت: نبود پژوهش بنيادين، نبود ثبات در مديريت روابط عمومي، نبود بودجه خاص براي روابط عمومي و وجود نگاه سياسي به اين بخش از سازمان‌ها و نهادها از جمله اين مشكلات ‌اند.


وي تصريح كرد: در همين راستا بسته پيشنهادي را با عنوان نخستين قانون جامع روابط عمومي‌ها تدوين براي بررسي به مجلس شوراي اسلامي ارائه شده است كه با استقبال اين نهاد قانونگذار مواجه شده است.

نظر شما