دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۹
کد خبر: ۴۷۷۰۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
برنامه زماني مراجعه و مدارک مورد نياز معرفي‌شدگان چند برابر ظرفيت کدرشته‌هاي امتحاني براي شرکت در مرحله دوم پذيرش آزمون ورودي دوره دکتري "Ph.D" (نيمه متمرکز) سال 90 اعلام شد.

به گزارش«شهر»، سازمان سنجش آموزش کشور شرايط مصاحبه، بررسي مدارک و يا هر روش ديگر مطابق آئين‌نامه مربوط مرحله افزايش ظرفيت را براي افرادي که معرفي شده اند، اعلام کرده اند.


داوطلباني که با انتخاب يک يا چند کدرشته محل متقاضي شرکت در مرحله افزايش ظرفيت آزمون ورودي دوره دکتري "PH.D" (نيمه‌متمرکز) سال 90 شده اند و در يک و يا چند کد رشته محل تحصيلي از رشته امتحاني ذيربط در رديف معرفي‌‌شدگان چند برابر ظرفيت براي شرکت در مصاحبه قرار گرفته‌اند، بايد بر اساس برنامه زمان بندي دانشگاهها عمل کنند.


اين گروه از داوطلبان بايد مطابق برنامه زماني مشخص شده مربوط به کدرشته امتحاني بر اساس جداول مندرج در وب‌سايت اطلاع رساني موسسات مربوطه و با در دست داشتن مدارک اعلام شده براي شرکت در مصاحبه و ساير مراحل پذيرش به نشاني مشخص شده در جداول مربوط مراجعه کنند.


عدم مراجعه براي شرکت در مراحل فوق، به منزله انصراف داوطلب از پذيرش در کد رشته محل يا رشته محلهاي انتخابي مربوط تلقي مي شود.


مبلغ مصاحبه 25 هزار تومان براي يک يا چند کد رشته محل


داوطلباني که اسامي آنان در سايت سازمان سنجش به عنوان معرفي شده يک و يا چند کد رشته محل از رشته امتحاني مربوط درج شده، لازم است قبل از مراجعه به محل مصاحبه براي هريک از موسسات مبلغ 250 هزار ريال (معادل 25 هزار تومان) به شماره حساب مشخص شده واريز و اصل فيش واريز شده را به همراه مدارک مورد نياز به همراه داشته باشند و آن را هنگام شرکت در مصاحبه به مسئول ذيربط تحويل دهند.


درصورتيکه براي چند کد رشته محل در يک دانشگاه، منحصراً از داوطلب يک نوبت مصاحبه به عمل آيد بايد بدون توجه به تعداد کدرشته‌ها مبلغ 250 هزار ريال (معادل 25 هزار تومان) پرداخت شود.


معرفي‌شدگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي براي اطلاع بيشتر از شرايط، ضوابط و همچنين شماره حساب دانشگاه‌هاي مربوط لازم است به وب سايت اطلاع رساني موسسات مراجعه کنند.


گزينش نهايي براساس نتيجه مصاحبه، بررسي مدارک و يا هر روش ديگر مطابق آئين‌نامه مربوط


گزينش نهايي در هر کدرشته محل اعلام شده براي داوطلبان براساس نتيجه مصاحبه، بررسي مدارک و يا هر روش ديگر مطابق آئين‌نامه مربوط و ساير مراحل گزينش آنان توسط مراجع ذيربط تأييد شده باشد، صورت مي‌پذيرد. آن دسته از معرفي‌شدگاني که قبلاً جزء معرفي‌شدگان در يک يا چند کدرشته بوده و در مصاحبه مربوط به آن کدرشته نيز شرکت کرده‌اند و در اين مرحله نيز در رديف معرفي‌شدگان همان کدرشته محل يا کدرشته‌محلها قرار گرفته‌اند، در صورت تمايل ضرورتي به شرکت مجدد در مصاحبه نداشته اما بايد حتماً به موسسه ذيربط مراجعه و انصراف خود را از مصاحبه مجدد اعلام کنند. بديهي است نمره اکتسابي مصاحبه در مرحله قبل، براي آنان لحاظ خواهد شد.


عدم مراجعه معرفي‌شدگان براي انجام مصاحبه در يک يا چند کدرشته به منزله انصراف از گزينش نهايي در آن کدرشته‌محل تلقي خواهد شد.


به هنگام گزينش نهايي در هر کدرشته محل اعلام شده براي داوطلب در اين اطلاعيه، داوطلباني شرکت داده خواهند شد که نمره مصاحبه آنان توسط موسسه ذيربط به سازمان سنجش اعلام شود.


پس از انقضاي مهلت مقرر براي شرکت در مصاحبه، بررسي مدارک و يا هر روش ديگر مطابق آئين‌نامه مربوط هيچ‌گونه تقاضايي قابل پذيرش نيست و به داوطلبان اکيداً توصيه مي‌شود که در مهلت مقرر تعيين شده به محل ذيربط مراجعه کنند.


پذيرفته شدگان نهايي دوره دکتري سال 90 در تمام دوره ها مجاز به شرکت در آزمون دکتري سال 91 نيستند


آن دسته از داوطلباني که پس از گزينش نهايي در رديف پذيرفته شدگان نهايي دوره دکتري سال 90 (اعم از دوره هاي روزانه، شبانه، پيام نور، غير انتفاعي و يا بين‌الملل) قرار گيرند، مجاز به شرکت در آزمون دکتري سال 91 نخواهند بود.


انتشار کارنامه تفصيلي آزمون دکتري سال 90 در نيمه دوم بهمن ماه 90


کارنامه تفصيلي آزمون دکتري سال 90 در نيمه دوم بهمن ماه 90 بر روي سايت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و داوطلبان در صورت وجود سئوال پس از دريافت کارنامه تفصيلي مي‌توانند منحصراً از طريق سيستم پاسخگويي الکترونيکي با سازمان مکاتبه کنند. به مراجعات حضوري و مکاتباتي که قبل از انتشار کارنامه تفضيلي و به طرق ديگر واصل شود پاسخ داده نخواهد شد.


کليه داوطلباني که اسامي آنها در رديف معرفي‌شدگان براي انجام مصاحبه در دانشگاهها و موسسات آموزش عالي در اين مرحله قرار گرفته بايد فرم بررسي صلاحيت عمومي را تکميل کرده و حداکثر تا تاريخ 8 دي ماه به دبيرخانه هيئت مرکزي گزينش دانشجوي سازمان سنجش از طريق پست پيشتاز ارسال کنند.

منبع: مهر

نظر شما