يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۶
کد خبر: ۴۷۷۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵
«200 گنجينه هنر از هنرمندان شهر تهران» برگزار مي‌شود
نمايشگاه و فروشگاه «200 گنجينه هنر از هنرمندان شهر تهران» با حضور هنرمندان برجسته تجسمي و حجمي منطقه 15 و شهر تهران با استقبال گسترده شهروندان در فرهنگسراي خاوران در حال برگزاري است.

مجيد اكبر، مدير نگارخانه فرهنگسراي خاوران در گفت و گو با خبرنگار «شهر» گفت: در اين نمايشگاه بيش از 200 اثر از آثار تجسمي و حجمي هنرمندان شهر تهران به معرض تماشا و فروش گذاشته مي‌شود . نقاشي، نقاشي خط، عكاسي، تذهيب، خطاطي از جمله رشته‌هاي اين نمايشگاه است.


وي با بيان اينكه دو گنجينه بزرگ از آثار نقاشي قهوه‌خانه‌اي از آثار علي‌اكبر بلوكي‌فرد و مرحوم حسين همداني نيز در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شده است، افزود: در بخش نقاشي‌خط آثار هنرمنداني مانند علي تن، عظيم فلاح و محسن رهبري نيز ديده مي‌شود.


اكبر به كارهاي عكاسي مهديه مدرس و هنرمند جوان شيما عبدالهي به عنوان آثار قوي اين حوزه اشاره كرد و گفت: رضوان صادق‌زاده از نقاشان برجسته كشور نيز دو اثر خود را به اين نمايشگاه آورده است ضمن اينكه آثاري از استاد وحيد ورزنده و سميرا غفاري نيز به معرض ديد عموم قرار داده شده است.


وي تصريح كرد: در رشته نقاشي روي چوب، هانيه حمزه كارهاي متفاوت و جديدي را عرضه كرده است. همچنين در راستاي كارهاي دستي مانند معرق سعيد پوزش از برجسته‌هاي اين رشته در كشور آثار ارزشمندي را به نمايش گذاشته است. همچنين علي فداي وطن در كارهاي حجمي، استاد مهدي مظفري در رشته مجسمه‌سازي با چوب و استاد موحد بيرانوند در رشته مجسمه‌سازي با گچ در اين نمايشگاه حضور دارند.


مدير نگارخانه فرهنگسراي خاوران بخش حكاكي روي فلز را از قسمت‌هاي خوب اين نمايشگاه عنوان كرد و گفت: در اين بخش سيد محمود قريشي كه طراح اسكناس نيز است حضور دارد و آثار ارزشمندي از قلم‌زني و حكاكي روي مس و استيل را ارايه كرده است.


به گفته وي، كار تذهيب از هنرمندان جواني مانند خانم ناظري و فاطمه رضايي، مجموعه آبرنگ به سبك آبستره و انتزاعي از زهرا زماني، دو اثر نقش برجسته روي گل از مهتاب خوش دامن و كارهاي متفاوت و جديدي از معرق كاشي از سياوش محسني از ديگر بخش‌هاي اين نمايشگاه و فروشگاه است.


اكبر با بيان اينكه تاكنون استقبال از نمايشگاه و فروش آثار از استقبال خوبي برخوردار بوده است، افزود: اين اكسپو، مقدمه‌اي براي اكسپوي بزرگتري است كه قصد داريم با هماهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و با همكاري سه انجمن نقاشان، خوشنويسان و مجسمه‌سازان به صورت گسترده‌تر در 10 روز پاياني اسفندماه برگزار كنيم.



علاقمندان هنرهاي تجسمي براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند از اول تا دوازدهم دي همه روزه از ساعت 9 تا 19 به آدرس ميدان خراسان، خيابان خاوران، بعد از سه راه هاشم‌آباد، فرهنگسراي خاوران مراجعه کنند.

نظر شما