دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۴
کد خبر: ۴۷۷۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
استاندار عشاق ترکيه با اشاره به اينکه سه سال از آخرين حضورش در تهران مي گذرد ، گفت: شهر تهران فعلي با تهران 7 سال قبل تفاوت هاي بسياري دارد و از نظر امکانات و خدمات تغييرات عمده اي داشته است.

شفاف: «ازدمير چاکاجاک» استاندار عشاق ترکيه و شهردار سابق شهر وان که با جمهوري اسلامي ايران هم مرز است ، در حاشيه حضور در نشست مشترک شورا و کميته اجرايي سازمان شهرهاي متحد و حکومت هاي محلي غرب آسيا و خاورميانه ، با شهردار تهران ديدار و گفت و گو کرد.

 

وي در اين گفت و گو با بيان مطالب فوق افزود : در اين سفر نسبت به سفر سه سال قبلم به تهران، دو پروژه بسيار عظيم توجه مرا به خود جلب کرد که يکي از آنها برج ميلاد و ديگري تونل توحيد است که به احتمال فراوان طي سه سال گذشته به اين مرحله رسيده اند.

 

استاندار عشاق، در ادامه از دکتر قاليباف و شهرداري تهران براي ميزباني خوب اين نشست تقدير و اظهار اميدواري کرد تا نشست مشترک شورا و کميته اجرايي سازمان شهرهاي متحد و حکومت هاي محلي غرب آسيا و خاورميانه آثار و نتايج خوب و مفيدي را در پي داشته باشد.

 

بر اساس اين گزارش ، در اين ديدار تعدادي از اعضاي اتحاديه شهرداران بين المللي ترکيه هم حضور داشتند . در ادامه آن ها نحوه انتخاب شهردار تهران از سوي شوراي اسلامي شهر را جويا شدند که دکتر قاليباف با ارائه توضيحات به سوال آنان پاسخ گفت.

 

گفتني است در پايان اين ديدار اعضاي اتحاديه شهرداران بين المللي ترکيه از شهردار تهران دعوت کردند تا در اين اتحاديه که از ديگر کشورها و کلان شهرها عضو دارد ، عضو شود.

 

بر اين اساس دکتر قاليباف، شهردار تهران نيز در اين ديدار ضمن خوشامدگويي به مقامات ترکيه اي گفت: اميدوارم در شهر تهران به شما خوش گذشته باشد.

 

 

وي همچنين اظهار اميدواري کرد تا اين نشست آثار بهتري براي اعضاي "يوسي ال جي" و همچنين کشورهاي اسلامي عضو داشته باشد. شهردار تهران با تاکيد بر اهميت همکاري هاي منطقه اي و بين شهري ابراز اميدواري کرد نشست هاي اين چنيني بتواند تجربيات موفق شهرهاي مختلف را در اختيار مديران شهري قرار دهد.

 

ديدار گروهي از شهرداران و مديران شهري ترکيه با دکتر قاليباف

 

همچنين در ادامه ، گروهي از شهرداران و مديران شهري کشور ترکيه نيز با دکتر قاليباف ديدار و گفت و گو کردند.

 

در اين ديدار دکتر محمد باقر قاليباف ضمن خوشامد گويي به هيئت اعزامي از کشور ترکيه و آرزوي سفري خوش به تهران ، به همکاري و روابط خوب ميان دو کشور ايران و ترکيه در رده هاي بين المللي اشاره کرد.

 

قاليباف همچنين به حضور خوب شهرهاي ايران و ترکيه در "يو سي ال جي" اشاره کرد و گفت: ما دو کشور همسايه و مسلمان هستيم و به عنوان دو عضو خوب و فعال اين سازمان جهاني همکاري مي کنيم ، نکته قابل توجه در اين همکاري نقش ما به عنوان کشورهاي اسلامي در اين سازمان است.

 

بر اساس اين گزارش ، در ادامه اين ديدار هر يک از شهرداران و مديران شهري ترک ، به معرفي خود پرداخته و از شهردار تهران به خاطر برگزاري خوب اين نشست و ميهمان نوازي شهرداري تهران قدرداني کردند.

نظر شما