شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۷۷۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴
با فعال شدن گسل نياوران و وقوع زلزله فرضي به بزرگي 5/6 در مقياس ريشتر، شمال شرق تهران در محدوده منطقه چهار تهران لرزيد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه چهار، به منظور افزايش هماهنگي بين نيزوهاي خدمات رسان و امدادي و آشنايي گروه هاي دوام با نحوه امداد رساني و کاهش احتمالي تلفات جاني در زمان بروز بلاياي طبيعي، مانور فرضي زلزله 5/6 ريشتري با رمز يا علي بن ابيطالب(ع) با حضور بيش از 300 نفر نيروي امدادي و گروه هاي دوام در 2 سايت منطقه اجرا شد.

سيد حسين حسيني نژاد قائم مقام شهردار منطقه چهار وجود بافت هاي فرسوده در بعض از محلات منطقه بويژه شميران نو و مجيديه را يکي از مشکلات مهم در امداد رساني در زمان بروز زلزله و بلاياي طبيعي عنوان کرد و گفت: متأسفانه نحوه ساخت و ساز و عدم مقاومت کافي بافت هاي مسکوني در محلات شميران نو و خاک سفيد که در گذشته شکل گرفته است، مشکلات فراواني را براي خدمات رساني نيروهاي امدادي ايجاد خواهد نمود.

وي ضمن دعوت از کليه مالکان اين بافت ها براي نوسازي و استحکام بناهاي فرسوده خود؛ از ارايه تسهيلات ويژه براي اينگونه املاک خبر داد.

وي با کليدي خواندن نقش نيروهاي خدمات رسان در زمان بروز بلاياي طبيعي گفت: حضور به موقع نيروهاي امدادي و کسب تجربيات لازم در مانورهاي فرضي مي تواند ضمن افزايش سرعت خدمات رساني در زمان وقوع زلزله، در کاهش تلفات احتمالي نيز تاثير گذار باشد.

در ادامه اين مانور محمد علي فياض جانشين شهردار منطقه 4 در ستاد مديريت بحران، با اشاره به نقش تاثير گذار گروه هاي دوام در کاهش تلفات احتمالي در زمان وقوع زلزله و بلاياي طبيعي گفت: با تشکيل 20 گروه دوام 55 نفري در محلات 20 گانه منطقه و 100 نفر از آتش نشانان داوطلب و برگزاري بيش از 100 کلاس آموزشي براي اين گروه هاي امدادي اين اطمينان را به شهروندان مي دهيم که در زمان بروز بلاياي طبيعي تلفات تا حد بسيار زيادي کاهش يابد.

وي افزود: در اين مانور فرضي گروه هاي امداد رسان داوطلب، با حضور در برج هاي فرهنگيان ضمن انجام امدادهاي اوليه، مصدومان حادثه زلزله فرضي 5/6 ريشتري را به چادرها انتقال دادند.

در اين مانور فرضي که با فعال شدن گسل نياوران در 2 نقطه منطقه انجام شد، بيش از 1500 ساختمان خسارت ديد و بيش از از 40.000 نفر نيز مصدوم شدند.

نظر شما