يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۴
کد خبر: ۴۷۸۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۷
اعزام از اين هفته آغاز مي‌شود
پذيرش دارندگان اولويت تشرف به «عمره مفرده» 90 و 91 از هفته جاري آغاز مي‌شود؛ دارندگان اولويت‌‌هاي يک تا 230 در اولويت تشرف در اين دور از پذيرش عمره قرار دارند.

به گزارش «شهر» اعزام‌هاي جديد عمره مفرده در 2 مرحله از بهمن ماه امسال آغاز و پذيرش افراد واجد تشرف به عمره و داراي اولويت تشرف از 14 دي ماه آغاز مي‌شود.

 

در مرحله اول گروه‌هاي اعزامي در دهه اول ربيع حدودا از 12 بهمن 90 تا 26 ارديبهشت 1391 اعزام خواهند شد.

 

مرحله دوم اعزام‌هاي عمره مربوط به گروه‌هاي اعزامي از دهه سوم جمادي‌الثاني حدودا از 27 ارديبهشت 91 تا دهه سوم شعبان حدودا 28 تير 1391 انجام مي‌شود.

 

بنابراين پذيرش متقاضيان داراي اولويت تشرف در گروه‌هاي مرحله اول از تاريخ 14 دي ماه جاري به ترتيب در هر استان بر اساس اطلاعيه‌هايي خواهد بود که از سوي هر يک از مديريت‌هاي حج و زيارت استان‌ها در مطبوعات محلي و استاني اعلان خواهد شد، آغاز مي‌شود.

 

مشمولين ثبت‌نام و تشرف به عمره

 

دارندگان اولويت‌هاي 1 تا 230 بانک ملت که در ثبت‌نام عمومي سال 1387 شرکت کرده و کارت ثبت‌نام داراي اعتبار را در دست دارند.

 

همچنين تمامي دارندگان قبوض بانک ملي مربوط به ثبت‌نام‌هاي سال‌هاي 1363‌،1376 و 1382 تا 1386 مي‌توانند امسال براي تشرف اقدام کنند و عدم تشرف آنان‌ در عمره جاري به منزله انصراف از سفر عمره است.

 

متقاضيان براي اطلاع از اولويت‌هاي تشرف مي‌توانند با مراجعه به سايت بانک ملت به آدرس www.bankmellat.ir و يا مراجعه به شعب مربوطه، تماس با شماره تلفن 1556 و يا ارسال شماره ثبت‌نام خود به مرکز پيام بانک ملت به شماره 200034 از طريق پيامک از اولويت تشرف خود مطلع شوند.

 

تاريخ پذيرش مشمولان تشرف

 

اسامي و آدرس دفاتر زيارتي مجاز به همراه تاريخ پرواز، گروه قيمتي و هزينه آن و ساير اطلاعات لازم در هر استان توسط دفاتر حج و زيارت استان در روزهاي دوشنبه 12 دي 90 و سه‌شنبه 13 دي 90 و استان‌هاي تهران‌، البرز و قم در روز چهارشنبه 14 دي ماه جاري از طريق جرايد کثيرالانتشار محلي اعلام مي‌شود.

 

در صورتي که واجدان تشرف در مهلت تعيين شده براي ثبت‌نام و تکميل ظرفيت‌هاي پروازي اقدام نکنند سازمان حج و زيارت با دعوت از اولويت‌هاي بعدي نسبت به تکميل ظرفيت گروه‌ها اقدام خواهد کرد.

 

نحوه ثبت‌نام و مدارک لازم

 

تشرف معتمرين با گذرنامه عادي بين‌المللي با حداقل 7 ماه اعتبار از تاريخ پرواز گروه و داشتن حداقل 2 صفحه خالي مقابل هم ممکن خواهد بود.

 

متقاضي با مراجعه به هريک از دفاتر خدمات زيارتي امکان انتخاب گروه و تاريخ پرواز مورد نظر خود را دارد و متقاضيان با مراجعه به نزديکترين کارگزار محل سکونت يا کار مي‌توانند نسبت به انتخاب گروه و رزرو در ظرفيت خالي گروه‌ها اقدام کنند.

 

براي ثبت‌نام اوليه مدارک اصل قبض بانکي داراي اولويت، کارت يا شماره ملي، اصل و کپي شناسنامه و ساير مدارکي که در اطلاعيه‌هاي استاني ذکر مي‌شود، بايد همراه مراجعه‌کنندگان باشد.

 

 

منبع: فارس

نظر شما