دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۷
کد خبر: ۴۷۹۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
علي رفيعي، کارگردان تئاتر، نمايش «آشپزخانه» نوشته آرنولد وسکرن را در تابستان 91 در تالار وحدت روي صحنه مي‌برد.

به گزارش «شهر»، رفيعي که اين روزها با برگزاري کارگاه‌هاي بازيگري خود در سالن تمرين تالار وحدت حضور دارد، درباره کم‌ و کيف اين کارگاه‌ها توضيح داد: از ابتدا قرار بود اين کارگاه‌ها در يک دوره دو ساله برگزار شود و با اجراي چندين نمايش به پايان رسد. مهم‌ترين اين اجراها، نمايش «آشپزخانه» است که تمامي هنرجويان اين کارگاه را در بر مي‌گيرد.


وي افزود: در نمايش «آشپزخانه» که ترجمه، اقتباس و ايرانيزه شدن آن انجام شده، يک رستوران بزرگ که روزانه با 38 کارمند، هزار پرس غذا سرو مي‌کند به تصوير کشيده مي‌شود که در واقع يک سلول از يک جامعه است؛ اين در حالي است که تا کنون به دليل سخت بودن ترجمه و اجراي اين نمايشنامه کسي به سراغش نرفته است.


وي اجراي نمايش «يک روز خاطره‌انگيز براي دانشمند بزرگ وو» را از ديگر برنامه‌هاي اين کارگاه بر شمرد و گفت: اين نمايش در اسفند سال 76 در تالار وحدت اجرا و با استقبال روبرو شد، اما به اين دليل که در آخرين ماه سال به صحنه رفته بود، نتوانست آن‌طور که بايد و شايد ديده شود. به همين دليل تصميم دارم اين نمايش را دوباره توسط هنرجويان اين کارگاه بازيگري اجرا کنم که البته همه آن‌ها در قالب يک بسته نمايشي است که از تابستان سال 91 با اجراي نمايش «آشپزخانه» آغاز مي‌شود.


وي خاطرنشان کرد: هدف من از برگزاري اين کارگاه‌ها آن بود که بتوانم 40 بازيگر خوب و قبراق را به جامعه تئاتري تحويل دهم.


رفيعي در پايان به زحمات حسين پارسايي، حميد پورآذري، محمد چرمشير، حسن معجوني و مجموعه بنياد فرهنگي هنري رودکي اشاره کرد که هر يک در برگزاري اين کارگاه آموزشي سهم به‌سزايي داشته‌اند.

نظر شما