يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۷۹۵۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳
معاون ارتقاي سلامت اداره کل سلامت شهرداري تهران از آغاز هفته بسيج اطلاع‌رساني و تغذيه سالم خبر داد و گفت: به مناسب آغاز اين هفته بيش از 7 عنوان برنامه کلي نظير کلاس هاي آموزشي، برگزاري همايش، ارايه خدمات مشاوره اي و برگزاري مسابقات فرهنگي و آموزشي با محوريت خانه هاي سلامت در سطح محلات 374 گانه تهران برگزار مي شوند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، مهدي اميري در تشريح برنامه ها و فعاليت هاي اين اداره کل در هفته بسيج اطلاع رساني و تغذيه سالم گفت: اداره کل سلامت شهرداري تهران يکي از اعضاي اصلي ستاد برگزاري هفته بسيج اطلاع رساني و تغذيه سالم که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي فعال شده است به شمار مي آيد.


او ادامه داد: برنامه ها و فعاليت هاي اداره کل سلامت شهرداري تهران به مناسب هفته بسيج اطلاع رساني و تغذيه سالم که از روز گذشته آغاز و تا 16 دي ماه ادامه خواهد داشت با محوريت خانه هاي سلامت در 7 عنوان کلي برگزار مي شوند.


اميري از برگزاري 750 کلاس و کارگاه آموزشي در محلات 374 گانه تهران خبر داد و افزود: 750 کلاس آموزشي در 374گانه تهران طي اين هفته در خانه هاي سلامت برگزار خواهد شد. همچنين برگزاري همايش هاي منطقه اي با موضوع تغذيه سالم يکي ديگر از برنامه هاي پيش بيني شده در طول اين هفته محسوب مي شود.


معاون ارتقاي سلامت اداره کل سلامت شهرداري تهران گفت: برگزاري سفره سلامت، ارايه خدمات مشاوره اي با حضور کارشناسان تغذيه، برگزاري کلاس هاي آموزشي در مدارس محلات شهر تهران، برگزاري مسابقات آموزشي و توزيع اقلام آموزشي فعاليت هايي هستند که توسط خانه هاي سلامت برگزار مي شوند.


او تصريح کرد: با توجه به اهميت اين موضوع و شيوع روز افزون آن در جامعه همچنين لزوم توجه و پيشگيري از آن هر يک از ايام هفته بسيج اطلاع رساني و تغذيه سالم به يکي از محورهاي پراهميت اين مبحث نظير تاثير اضافه وزن و چاقي بر سلامت، نقش رسانه هاي جمعي در فرهنگ سازي و پيشگيري از اضافه وزن و چاقي، تاثير فعاليت هاي بدني در پيشگيري از اضافه وزن و چاقي، مصرف بي رويه غذاهاي آماده و فست فود و تاثير آن در اضافه وزن و چاقي، پيشگيري از اضافه وزن و چاقي در دانش آموزان، مادران چاق، کودکان چاق و جامعه چاق همچنين نقش بخش هاي مختلف توسعه در اضافه وزن و چاقي اختصاص داده شده است.


اميري گفت: توسعه شهر نشيني و کم تحرکي در کنار رواج داشتن فرهنگ غلط تمايل به داشتن فرزندان چاق در بين خانواده، چاقي و اضافه وزن را به يکي از معضلات جدي جامعه امروز تبديل کرده تا جايي که بيش از 40 درصد مردان و 50 درصد زنان در گروه سني 15 تا 65 سال داراي اضافه وزن هستند و به طور قطع با مشکلاتي نظير فشار خون، بيماري قلب و عروق، اسکلتي و عضلاني همچنين ديابت روبه رو خواهند بود.


معاون اداره کل سلامت شهرداري تهران ادامه داد: ورزش روزانه و رعايت رژيم درماني مناسب و مشاوره با متخصص تغذيه از مهمترين مواردي به شمار مي آيد که افراد داراي اضافه وزن مي بايست آن را مورد توجه قرار دهند.

نظر شما