چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۸
کد خبر: ۴۷۹۸۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۳
مراسم افتتاحيه دو کتابخانه مسجد اميرالومنين و محله دهقان با حضور حجت الاسلام ابوترابي نائب رييس مجلس شوراي اسلامي و رمضاني مدير کل فرهنگي شهرداري تهران برگزار شد

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه هفت، در اين مراسم حجت الاسلام ابوترابي با اشاره به اينکه تهران امروز در شرايط قابل قبولي از توسعه و برخورداري از امکانات شهري قرار دارد گفت: بدون ترديد امروز در بين کلان شهرهاي جهان اگر بخواهيم 5 کلان شهر را که از امکانات مختلف رفاهي برخوردار باشد را نام ببريم بدون شک تهران يکي از اين کلان شهر ها است و اين نمونه اي از برکات نظام جمهوري اسلامي است.

وي اضافه کرد: چنانچه مديريت کشور به دست مردم سپرده نمي شد و امروز منتخبين مردم در شوراي اسلامي شهر نبودند و همچنين شهردار تهران منتخب نمايندگان ملت مديريت شهر را نداشت قطعا ما در اين شرايط نبوديم .

نائب رييس مجلس شوراي اسلامي شهر تهران افزود: امروز شهرداري تهران با بيش از 12 هزار ميليارد تومان بودجه تبديل به يک جايگاه  و پايگاه قوي و مقتدر در توسعه شهري با حضور کارشناسان و مديران زبده شده است.

وي متذکر شد: اين بدان معني نيست که در مديريت شهري ما هيچگونه ضعف و يا مشکلي نداريم بلکه مديريت شهري مي تواند ارتقاء پيدا کند و ضعف ها و کاستي هاي موجود به نقاط قوت تبديل شود .

ابوترابي در ادامه از اجراي طرح ساماندهي ميدان امام حسين (ع) به ويژه آزادسازي اطراف مسجد امام حسين (ع) به عنوان طرحي بزرگ و ويژه ياد کرد .

 در ادامه برنامه رمضاني مدير کل فرهنگي شهرداري تهران؛ با بيان اينکه قبل از اين شهرداري تنها يک نهاد خدماتي بود و امروز نگاه مردم به شهر و مديريت شهري متفاوت شده است اذعان کرد:اونچه که امروز نياز اساسي شهر تهران است اجراي برنامه ها وفعاليت هاي اجتماعي- فرهنگي است.

وي افوزد: در بحث احداث کتابخانه کارهاي بزرگي صورت گرفته و تنها در منطقه هفت بيش از 13 کتابخانه و 100 شبستان تجهيز به کتابخانه شده است واز سال 85 تاکنون در سطح شهرتهران بيش از 153 کتابخانه اجرا و 100 کتابخانه در حال احداث داريم و اين درحالي است که در طول تاريخ بلديه تا سال 85 تنها 47 کتابخانه در سطح شهر تهران فعال بود.

در ادامه مراسم  ميرزايي فلاح شهردارم منطقه هفت، راه اندازي کتابخانه ياد شده را   جايگاهي براي انتشار ديدگاه هاي اعتقادي و ديني عنوان کرد و افزود: اين کتابخانه  مرکز نشر افکار انبيا(ع) است .در پايان مراسم از کتابدارن نمونه سطح منطقه هفت تجليل شد.

نظر شما