يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۳
کد خبر: ۴۸۰۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
مشاور امور بانوان شهردار تهران گفت: ملاقات هاي مردمي ستاد توانمند سازي منجر به شفاف سازي و پالايش نيازمندان واقعي مي شود.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي ستاد توانمندسازي، دور دوم ملاقات هاي مردمي ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار که ديروز در سالن مديريت بحران منطقه 6 و با حضور مديران ستاد توانمندسازي و منطقه 6 شهرداري برگزار شد، زهرا مشير مشاور شهردار تهران در امور بانوان گفت: شاخص هاي شناسايي نيازمندان در ستاد توانمندسازي، شاخص هايي است که نيازمند واقعي را شناسايي مي کند و بر اساس نيازهاي او براي کمک برنامه ريزي مي شود.


وي خاطرنشان کرد: شهرداري تهران مجموعه اي است که از پول مردم و منابع بيت المال اداره مي شود، به اين ترتيب در شهرداري بنا بر اين است که هر مراجعه کننده اي که درخواست کمک داشت، ابتدا بايد نياز و شرايط وي بررسي شود و پس از اينکه مشخص شد نيازمند واقعي است از او دستگيري شود، بنابراين از نظر شرعي مجوز کمک خودسرانه به کسي را در مجموعه شهرداري تهران نداريم و ما موظف به رعايت موازين ديني و شرعي در اين باره هستيم.


مدير ستاد توانمندسازي همچنين با اشاره به وضعيت مناسب بانوان سرپرست خانوار در منطقه 6 شهرداري، گفت: خوشبختانه با توجه به آمار زنان سرپرست خانوار در اين منطقه، بر اساس بررسي ها و شاخص هاي تعيين شده تعداد کمي از آنان نيازمند واقعي کمک هاي مستقيم مالي و معيشتي هستند، البته بايد در نظر داشت که وضعيت معيشتي تنها ملاک کار نيست و بايد حمايت هاي اجتماعي و فرهنگي در خصوص بانوان سرپرست خانوار انجام شود.


وي با مثبت ارزيابي کردن، جلسات ملاقات مردمي در مناطق، تاکيد کرد: اين جلسات منجر به شفاف سازي و پالايش نيازمندان واقعي مي شود.

نظر شما