يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۳
کد خبر: ۴۸۱۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹
برنامه هاي شهرداري تهران در اربعين حسيني تشريح شد؛
مدير کل فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به برنامه هاي شهرداري به مناسبت اربعين حسيني از برپايي برنامه هاي تعزيه در 12 منطقه سطح شهر با موضوع ورود کاروان اسرا به کوفه و شام خبر داد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، عبادالله رمضاني در مورد برنامه هاي شهرداري تهران به مناسبت اربعين حسيني گفت: برنامه هاي نمايشي از ابتداي ماه محرم آغاز شده که از آن جمله مي توان به نمايش «دست ماه» که در خصوص فضايل حضرت ابوالفضل (ع) است، اشاره کرد.


او ادامه داد: هم اکنون در ايوان شمس نمايش «زينب پيام آور کربلا» اجرا مي شود. اين نمايش به موضوع کاروان اسرا مي پردازد.  همچنين نمايش «شمشيرها» نيز در سالن کوثر در حال اجرا است.


مدير کل فرهنگي شهرداري تهران همچنين از برگزاري برنامه هاي تعزيه با موضوع ورود کاروان اسرا به کوفه و شام در 12 منطقه از سطح شهر خبر داد و گفت: مراسم سوگواري و مجالس روضه نيز در 10 مسجد هر منطقه از تهران برگزار مي شود که البته با توجه به ظرفيت هاي منطقه ممکن است تعداد اين مساجد افزايش يابد.


رمضاني اضافه کرد: برنامه هاي عزاداري مانند شب هاي شعر و کارهاي نمايشگاهي خاص محرم با تکيه بر مسايل اربعين در تمامي مجموعه مراکز فرهنگي اجتماعي شهر تهران نيز برگزار مي شود.


او در ادامه افزود: محصولات فرهنگي معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري که شامل دو کتاب ويژه اربعين حسيني است، روز شنبه 24 دي ماه در مساجد سطح شهر و مراکز فرهنگي اجتماعي، ميان عزاداران حسيني توزيع مي شود.


نظر شما