دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۱
کد خبر: ۴۸۱۷۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۰
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از حل 3 مشکل پهناي باند، هزينه و امنيت با ايجاد شبکه ملي اطلاعات خبر داد.

به گزارش «شهر» به نقل از ستاد خبري هفتمين سمپوزيوم روابط عمومي ؛ رضا تقي‌پور درهفتمين سمپوزيوم بين‌المللي روابط عمومي در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد تهران اظهار داشت: ارتباطات اصلي، همان ارتباطات انساني و اجتماعي است و ارتباطاتي که در حوزه وزارت ارتباطات دنبال مي‌کنيم يک ابزار در خدمت ارتباطات انساني و اجتماعي است. وي ادامه داد:‌اگرچه اين ابزار امروز به حدي گسترده شده که تاثيرگذاري آن در مديريت ارتباطات در حوزه علوم انساني بسيار گسترده است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خاطرنشان کرد: علوم مختلف در حال اجتماعي شدن هستند و در نهايت تمام علوم که يک طرف آن انسان است و انسان طبيعتا يک موجود مدني است بنابر اين اگر علوم بخواهند از حد مشخصي بيشتر واردزندگي ما شوند بايد که اجتماعي شوند.

تقي‌پور با بيان اينکه در گذشته ارتباطات محدود به پست، تلگراف و تلفن بود تصريح کرد: اما امروز اين ارتباطات به حدي توسعه يافته که اجتماعي شدن علوم در آن قابل مشاهده است.

وي در ادامه با ارائه برخي از آمار مربوط به کاربران اينترنتي در گذشته وامروز اظهار داشت: به طور مثال در سال 1996 ما وب‌يک را با 45 ميليون کاربر داشتيم در حالي که در سال 2010 اين رقم به 250 ميليون رسيد که عامل اصلي اين همه تغيير شگفت ظهور پديده وب‌2 يا وب تعاملي بود چرا که در وضعيت قبل توليد کاربر بسيار محدود بود اما با ظهور وب‌2 حجم توليد محتوا توسط کاربران افزايش چشمگيري يافت.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاکيد بر اين نکته که امروز در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات، اجتماعي شدن صورت گرفته است خاطرنشان کرد:‌ در واقع اين امر فرصت عالي را براي مديران ارتباطات فراهم آورده است.

وي ادامه داد: در نوع مديريت سنتي ارتباطات اجتماعي حجم اطلاعات مورد پردازش محدود بود اما امروز محدوديتي براي پردازش اطلاعات وجود ندارد. تقي‌پور با بيان اينکه تکنولوژي‌هاي نوين ارتباطات داراي جذابيت زيادي براي جذب مخاطبان هستند تصريح کرد: در سال 84 در ايران 6.8 ميليون مشترک موبايل داشتيم اما امروز 54 ميليون مشترک فعال داريم و 89 ميليون سيم‌کارت به فروش رفته است. وي متذکر شد: امروز براي توسعه اين شبکه لازم نيست شما به عنوان متوليان

روابط عمومي سرمايه‌گذاري کنيد چرا که اين تکنولوژي‌ها آنقدر جذاب است که مردم هزينه‌هاي آن را پرداخت مي‌کنند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه با اشاره به برنامه پنجم توسعه کشور گفت: در برنامه پنجم توسعه، ايجاد شبکه ملي اطلاعات را داريم که با ايجاد آن سه مشکل را در حوزه ارتباطات حل مي‌کنيم.

تقي‌پور افزود: ? مشکل پهناي باند، هزينه و امنيت با ايجاد شبکه ملي اطلاعات حل مي‌شود.

نظر شما