دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۵
کد خبر: ۴۸۲۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۹
از سوي فرهنگسراي شهر صورت مي‌گيرد؛
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 12 از ديدار با عزت‌الله انتظامي در راستاي برگزاري سلسله نشست‌هاي ديدار ماه در روز سه‌شنبه 27 ديماه خبر داد.

جواد حيدري‌پور در گفت و گو با خبرنگار «شهر» با اعلام اين خبر گفت: در اين برنامه كه به منظور تجليل و تكريم مفاخر ملي و هنري كشور و به صورت هفتگي يا دو هفته يك بار برگزار مي‌شود،‌ هنرمندان برجسته و پيشكسوتي كه در منطقه 12 متولد شده‌اند و يا در حال حاضر در اين منطقه فعاليت مي‌كنند، در مراسمي تجليل مي‌شوند.


رييس فرهنگسراي شهر افزود: در اين سلسله برنامه‌ها بعد از ديدار و اهدا هديه و لوح سپاس، سوالاتي درمورد راهكارهاي لازم براي گسترش و ارايه هرچه بهتر فعاليت‌هاي سازمان فرهنگي هنري به شهروندان مطرح مي‌شود كه در نهايت از پاسخ‌ها، صحبت‌ها و دستنوشته‌هايي كه به عنوان يادگاري در دفتر خاطرات ثبت مي‌شود، يك كتاب توليد و در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.


حيدري‌پور با اشاره به برگزاري اولين برنامه «ديدار ماه» در روز 9 تيرماه جاري، اظهار داشت: در اين برنامه كه مصادف با عيد مبعث برگزار شد، از «علي نصيريان» هنرمند پيشكسوت عرصه سينما و تلويزيون كه در منطقه 12 متولد شده است و در تالار سنگلج فعاليت مي‌كند تجليل شد ضمن اينكه در دومين برنامه كه روز 14 تيرماه مصادف با ميلاد امام حسين (ع) برگزار شد، از «بهرام شاه‌محمدلو» و همسر وي «راضيه برومند» كه هر دو از كارگردانان و نويسندگان عرصه فيلم و سينما محسوب مي‌شود تجليل به عمل آمد.




وي با بيان اينكه «ديدار ماه» در راستاي ويژه برنامه ماندگاران شهر كه به صورت فصلي برگزار مي‌شود، در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: منطقه 12 كه از آن به عنوان تهران قديم ياد مي‌شود، به لحاظ وجود مفاخر ادبي، هنري، علمي، مذهبي و غيره منطقه غني محسوب مي‌شود و داراي پتانسيل ويژه‌اي است، به همين دليل برگزاري چنين برنامه‌هايي باعث تعامل بيشتري بين مديريت شهري و فرهيختگان براي ارتقا فرهنگ شهري مي‌شود.


به گفته حيدري‌پور، در ديدار ماه اين هفته، روز سه‌شنبه 27 ديماه به ديدار عزت‌الله انتظامي، يكي از هنرمندان عرصه سينما و تلويزيون كه كار خود را از تالار سنگلج واقع در منطقه 12 آغار كرده است مي‌رويم و از مقام هنري وي تجليل خواهيم كرد. اين برنامه در روز ياد شده از ساعت 10 در موزه سينما واقع در خيابان وليعصر (عج)، باغ فردوس (محل كار وي) صورت مي‌گيرد.

نظر شما