سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۸۲۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
گالري‌هاي اعتماد، ماه و فروهر از 30 دي‌ماه ميزبان نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از هنرمندان نقاش خواهند بود.

به گزارش خبرنگار «شهر»، گالري اعتماد از روز جمعه 30 دي‌ ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي آرين لواساني خواهد بود. اين نقاش در يادداشتي درباره نمايشگاه خود نوشته است: «هاله‌اي بين دست و ضمير من قرار دارد که او خود خالق آثار من است. شايد «من» يا «ديگري» باشد. هرچه هست، مرا مي‌آزارد. مرا به راه مي‌برد و از درون، به آرامشم مي‌کوبد که مبادا لحظه‌اي درغفلت خود، آرام گيرم.»



در ادامه اين يادداشت آمده است: «اين تأثير ناخوانده ساعت‌ها، روزها و شايد هم هفته‌ها در ناخودآگاه ضميرم شکل مي‌گيرد. آزارم مي‌دهد. روانم را مي‌خراشد، تا اثري تولد پيدا کند و آن همان اثري است که فارغ از تمامي چارچوب‌هاي تعريف شده، ماهيت وجودي «فلسفه هنر معاصر» را شکل مي‌بخشد و به بار مي‌نشاند. ماهيتي که نه تنها در نقد آثار مصور، بلکه در ديگر هنرها همانند: موسيقي- تئاتر- سينما و نيز ادبيات، داراي مصداقي بارز است.»



لواساني همچنين نوشته است: «در جامعه امروز، هر آن‌چه را که مي‌بيني. هر آن‌چه را که احساس مي‌کني و هر آن‌چه را که زندگي امروزت را تشکيل مي‌دهد، قابليت بررسي و تحليل دارد. جهان امروز، مملو است از اکسپرسيون‌ها و تأثيرات ناهماهنگ و متفاوت از ديدگاه من. اکنون زبان هنر، زباني فلسفي است. زبان جستجو، کنکاش و نقد واقعيت‌هاست. به نوعي رجوع به فضاهاي سوررئال است.»



نمايشگاه نقاشي‌هاي آرين لواساني روز جمعه 30 دي از ساعت 15 تا 20 افتتاح مي‌شود و تا 11 بهمن‌ماه همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها، از ساعت 15 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.

گالري اعتماد در خيابان با هنر(نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان(دو راهي سمت راست)، پلاک 4 واقع است.

همچنين شعبه دبي گالري اعتماد از روز سه شنبه 27 دي (17 ژانويه) ميزبان نمايشگاهي از آثار مهرداد محب‌علي خواهد بود. در اين نمايشگاه آثاري فيگوراتيو به سبک هايپر رئاليسم به نمايش گذاشته مي‌شود. اين نمايشگاه تا روز جمعه 28 بهمن (17 فوريه) ادامه خواهد داشت.



نيما بهنود در ماه



گالري ماه نيز از روز جمعه 30 دي‌ماه نمايشگاهي از نقاشي‌هاي نيما بهنود را ميزباني مي‌کند. مراسم افتتاح اين نمايشگاه روز جمعه از ساعت 16 تا 21 برگزار مي‌شود و علاقمندان مي‌توانند تا روز سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه 4 بهمن از ساعت 15 تا 19 از آثار به نمايش درآمده ديدن کنند.

همچنين گالري ماه واقع در خيابان آفريقا، کوچه گلستان، شماره 89، روزهاي يکشنبه تعطيل است و در روزهاي دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 11 تا 19 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.



آرت اکسپوي تهران در فروهر



گالري فروهر از روز جمعه 30 دي‌ماه نمايشگاهي گروهي را تحت عنوان «آرت اکسپو تهران»‌ افتتاح مي‌کند. اين نمايشگاه مجموعه‌اي از آثاري را به نمايش مي‌گذارد که پس از انتشار فراخواني از سوي گالري فروهر، براي شرکت در اين نکسپو انتخاب شده‌‌اند.

اين آرت اکسپو تا 16 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌هااز ساعت 12 تا 20، پنج‌شنبه‌ها 12ز تا 18 و جمعه‌ها 18 تا 20 از اين نمايشگاه در گالري فروهر واقع در خيابان آفريقا، نبش خيابان گلستان، پلاک 2 ديدن کنند.

نظر شما