دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۹
کد خبر: ۴۸۳۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
بيست و سومين نشست پژوهشي هنر، پنجم بهمن با ياد استاد «علي اشرف والي» برگزار مي‌شود.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران نگارخانه برگ اين سازمان عصر روز چهارشنبه ـ 5 بهمن ـ ميزبان نکوداشت استاد زنده ياد «علي اشرف والي»، نقاش، خوشنويس و شاعر معاصر خواهد بود که در اين مراسم مهتاب حميدي و هومن بنان از شاگردان استاد «علي اشرف والي» پيرامون زندگي و شخصيت اين هنرمند فرهيخته به ايراد سخن خواهند پرداخت.


استاد «علي اشرف والي» در سال 1299 شمسي در تهران به‌دنيا آمد. تحصيلات مقدماتي خود را در زمينه هنر در مدرسه صنايع جديد به انجام رسانيد و سپس به تحصيل در معارف اسلامي پرداخت.وي از سال 1320 با قبول سفارش هايي در هند، پاکستان، آمريکا، فرانسه، عراق و عربستان، نام خود را بلند آوازه کرد.

 

اکثر آثار استاد «والي» بيشتر از همه در قالب پرتره، طبيعت بي جان و آثار گرافيکي را شامل مي شوند. از وي در حدود 10 هزار طرح، نقاشي و قطعه خوشنويسي به جا مانده است. از «علي اشرف والي» همچنين نقاشي هايي بر روي کاشي براي برخي مراکز مذهبي نظير حسينه ارشاد، مسجد هدايت در تهران به يادگار مانده است. اين استاد فقيد سال گذشته در روز 11 دي 1389 در سن 90 سالگي دارفاني را وداع گفت.


هم‌زمان با مراسم نکوداشت، نمايشگاهي از آثار نقاشي، خوشنويسي اسناد و عکس هاي اين هنرمند برپا است که تا روز پنجشنبه 14 بهمن ادامه خواهد داشت.مراسم نکوداشت «علي اشرف والي» از ساعت 16 تا 18 در نگارخانه برگ سازمان زيباسازي شهر تهران واقع در خيابان پاسداران، ميدان هروي، خيابان وفامنش، کوچه جمالي، عمارت عين الدوله برگزار مي‌شود.

نظر شما