يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۸۳۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
مدير کل امور بانوان شهرداري تهران:
مدير کل امور بانوان شهرداري تهران در چهارمين همايش «احياگران نور» گفت: بيش از صد عنوان مقاله با محوريت سوادرسانه اي در تبليغ، عفاف و حجاب و فرقه هاي نوظهور به اين همايش ارسال شده و اين يافته‌ها و بانک اطلاعاتي که در اين حوزه به وجود آمده است بايد مورد توجه مديران شهري در تصميم سازي‌ها و تصميم گيري‌ها قرار گيرد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، نرگس معدني‌پور، مدير کل امور بانوان شهرداري تهران در چهارمين همايش احياگران نور که با حضور قائم مقام معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران و رييس سازمان تبليغات اسلامي و شرکت بيش از سيصد بانوي مبلغ شهر تهران برگزار شد، با تاکيد بر لزوم تشکيل اتاق فکري مديريت شهري با بانوان مبلغ و دين پژوه گفت: بيش از صد عنوان مقاله با محوريت سوادرسانه اي در تبليغ، عفاف و حجاب و فرقه هاي نوظهور به اين همايش ارسال شده و اين يافته ها و بانک اطلاعاتي که در اين حوزه به وجود آمده است بايد مورد توجه مديران شهري در تصميم سازي ها و تصميم گيري ها قرار گيرد.


او ادامه داد: با توجه به هجمه و تلاش استعمارگران و صاحبان ابررسانه ها براي استحاله فرهنگي و ترويج باورها و ارزش هاي نادرست از زندگي لذت جويانه و خالي از ارزش هاي معنوي، ضرورت آشنايي با کارکردهاي تبليغ و سواد رسانه اي به منظور بهره گيري از اصول علمي در آشنايي خانواده و به خصوص بانوان با فرهنگ ديني و مبارزه با خرافات به امري انکار ناپذير تبديل شده است.


مدير کل امور بانوان شهرداري تهران گفت: مخاطبان اصلي بانوان مبلغ، خانواده ها و در راس آنها مادران هستند که نقش اساسي را در تربيت فرزندان و اجراي اصول درست تربيت اسلامي به عهده دارند، بر اين اساس وظيفه سنگيني بر دوش بانوان مبلغ قرار دارد و آنها بايد همواره خود را با علم و اصول ترويح صحيح فرهنگ اسلامي و ديني مسلح کنند.


او افزود: چهارمين همايش احياگران نور ويژه بانوان مبلغ تهران سال جاري در سه مرحله تکريم از بانوان مبلغ، برگزاري 103 کارگاه آموزشي منطبق بر رويکرد هاي سه گانه همايش و معرفي مقاله هاي برتر برگزار شد.


وي گفت: در قالب اجراي همايش در 4 سال گذشته تا کنون آيين نکوداشت 40 بانو مبلغ شهر تهران برگزار و 22 کتابخانه مرکزي با کتاب هاي مرجع علوم ديني تجهيز شده اند.


تبليغ بايد به غايت تربيت دروني انجام شود


همچنين در اين همايش حجت الاسلام و المسلمين سيد مهدي خاموشي، رييس سازمان تبليغات اسلامي با تاکيد بر اهداف والاي تبليغ دين و وظايفي که بر عهده مبلغ قرار دارد گفت: تبليغ به معناي انتقال پيام است ولي در اين فرآيند تنها انتقال پيام به مفهوم اطلاع رساني مد نظر نيست و بايد پيام به صورت رسا و تاثير گذار به مخاطب منتقل شود.


او ادامه داد: ترويج فرهنگ دين و دين مدار با هدف تربيت دروني بايد به عنوان غايت دروني مبلغ اسلامي مدنظر قرار گيرد. تبليغ بايد در محل تصميم گيري، نگرش و تفکر فرد تاثير گذار باشد.


حجت الاسلام و المسلمين خاموشي تصريح کرد: غرب با در اختيار داشتن و بهره گيري از ابزارهاي نوين رسانه اي و فناوري اطلاعات امروز در برابر قدرت و پيام اثر بخش اسلام تسليم شده است و بارها به اين موضوع اعتراف کرده است.


رييس سازمان تبليغات اسلامي گفت: بهره گيري از آخرين تکنولوژي هاي فناوري اطلاعات و علومي که آن توليد مي شود، بهره مندي از فن هنر و خطابه همچنين توجه تغييرات اجتماعي و الزامات فرهنگي مخاطبان از مهمترين روش هاي نفوذ تبليغ به شمار مي آيد.

نظر شما