يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۸۴۰۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷
صد و چهل و يکمين کتاب اتوبوس با عنوان «با نواي کاروان» ميان 2500 اتوبوس در تهران توزيع شد.

به گزارش خبرنگار «شهر»، اين کتاب اتوبوس، گاه‌شمار قيام عاشوراست که وقايع مربوط به واقعه کربلا را از مرگ معاويه و خلافت يزيد در 18 رجب سال 60 هجري قمري ، تا سقوط يزيد در 29 صفر سال 61 هجري قمري نقل مي‌کند.

اين کتاب در 30 صفحه، به رخدادهايي چون خروج امام حسين(ع) از مدينه،‌ رسيدن اولين دعوت‌‌نامه‌هاي کوفيان، اعزام مسلم‌بن عقيل به کوفه، خروج امام حسين(ع) از مکه به‌سوي کوفه، پيوستن زهير، رسيدن خبر شهادت مسلم، بستن آب، عاشورا، حرکت کاروان اسرا به سمت کوفه و سخنراني امام سجاد(ع) و تغيير اوضاع عليه يزيد مي‌پردازد.

صفحات «با نواي کاروان»‌ با طراحي شخصيت‌‌هايي که در متن کتاب درباره‌شان سخن رفته، تصويرسازي شده و پشت جلد آن، به بخشي از سخنان مقام معظم رهبري درباره واقعه عاشورا اختصاص يافته است.

اين صدو چهل و يکمين کتاب اتوبوس از مجموعه‌اي است که مديريت امور کتاب و کتابخانه‌هاي معاونت فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، به‌صورت هفتگي، با تيراژ 50 هزار نسخه توليد و به صورت رايگان در اتوبوس‌هاي تهران توزيع مي‌کند.

اين مجموعه با هدف مديريت زمان فراغت و ايجاد امکان مطالعه شهروندان در سفرهاي کوتاه درون‌شهري و تامين بخشي از احتياجات فرهنگي و آموزشي شهروندان توليد مي‌شود.


کتاب‌هاي اتوبوس پس از انتخاب عناوين مناسب و توليد محتوايي، طراحي و چاپ عناوين جديد و بررسي و نظرسنجي مستمر، هر هفته با تيراژ 50 هزار نسخه منتشر و در 2500 اتوبوس شهري توزيع مي‌شوند. اين مجموعه با بيش از 140 عنوان كتاب در موضوعات تاريخ معاصر، ادبيات، داستان، سبك زندگي شهري و مفاهيم ديني به صورت رايگان در اختيار شهروندان قرار گرفته است.

«دشمنت را بشناس 2»، «زيبايي به شرط چاقو»، «فرهنگ آپارتمان‌نشيني»، «سرخابي‌ها»، «مهماني خدا»، «سي تدبر، سي تلنگر»، «چه کسي از اينترنت مي‌ترسد»، «صله رحم»، «زندگي مشترک بدون ترک»، «نه خاني آمده نه خاني رفته»، «آدم‌هاي بي باک»، «داماد رفته گل بچينه»، «آيين زناشويي»، «بامعرفت‌ها» و «همه غريبان تو را مي‌شناسند» عناوين کتاب‌هاي چاپ و توزيع‌شده در 6 ماه اول سال جاري است.

نظر شما