دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۴
کد خبر: ۴۸۴۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
مراسم اختتاميه نخستين جشنواره تئاتر شمسه، چهارشنبه ـ 5 بهمن ـ در تالار ايوان شمس برگزار مي‌شود.

به‌گزارش خبرنگار «شهر»، جشنواره تئاتر شمسه در بخش‌هاي مسابقه گروه‌هاي صحنه اي محله، گروه هاي صحنه اي آزاد، مسابقه تئاتر کودک و نمايش خياباني برگزار مي‌شود. بخش جنبي و آييني از ديگر بخش‌هاي اين جشنواره به‌شمار مي آيد.

  

نزديك به 60 نمايش و 6 تعزيه حاضر در اين جشنواره، هفته گذشته در 11 سالن تهران روي صحنه رفت. هم‌چنين كارگاه‌هاي آموزشي اين جشنواره از جمله كارگاه طراحي صحنه و گريم هم هفته گذشته پذيراي علاقه‌مندان هنر تئاتر بود.


به‌گفته سيدمحمد هادي ايازي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، در بخش نمايش و تئاتر 4356 نفر به همراه 20 گروه نمايشي حضور پيدا كرده‌اند. هم چنين 374 گروه نمايشي در 374 محله شهر تهران تشكيل شده است.

 

980 فيلم جشنواره شمسه در مرحله داوري

بر اساس اين گزارش، محسن جلالي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه يک تهران با اشاره به‌جشنواره قيم شمسه گفت: داوري اوليه آثار و انطابق آنها با محورهاي تعيين شده جشنواره شمسه در اواخر دي ماه به پايان رسيد و از ميان 980 اثر به داوري نهايي يافته که نهايت تا پايان هفته جاري اين مرحله با معرفي آثار برگزيده خاتمه مي يابد.

  

او گفت: خوشبختانه جشنواره شمسه در اولين سال اجراي خود توانست گروه کثيري از شهروندان را جلب کند و زمينه مشارکت فعالانه و آگاهانه آنها را در عرصه فرهنگي و هنري فراهم سازد.

  

اين مسئول شهرداري ادامه داد: فرآيند اجرايي جشنواره‌هاي هشتگانه شمسه نظير هر فعاليت ديگر خالي از اشکال و کمبودها نبود، ولي آنچه در اين رهگذر حائز اهميت است، آن است که بتوانيم با درک درست موانع و نقاط ضعف و راه هاي مقابله با آن، جشنواره شمسه در سال آينده را بدون تکرار مشکلات موجود برگزار شود.

 

«شمسه»، جشنواره‌اي فرهنگي و هنري در مقياس محله‌ است كه در هشت بخش قران، نهج‌البلاغه، عكس، سرود و موسيقي، فيلم، نمايش، شعر و ادب و نقاشي و تنديس برگزار مي‌شود. نشان «شمسه» برگرفته از نشان شهرداري تهران و نام آن متشكل از چهارحرف نخست واژه‌هاي «شهروند، محله، سرمايه اجتماعي و هويت» است که تحقق معنايي آن در فرايندي مشارکتي بنيان برگزاري آن شده است.


در همين زمينه بخوانيد:

چه نمايش‌هايي در«شمسه» روي صحنه مي روند؟

ركودشكني يك جشنواره تهراني 

نظر شما