پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۸۴۵۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۳
اگرچه بازار خريد و فروش واحدهاي مسکوني در تهران طي چند هفته اخير به دليل نزديک شدن به سال جديد و تغييرات لحظه‌اي نرخ ارز و دلار با نوسانات قيمت مواجه شده و از طرف ديگر همين مساله باعث شده تا خريداران و فروشنده‌ها تناسب ميان عرضه و تقاضا را برهم بزنند، اما بازار رهن و اجاره واحدهاي مسکوني همچنان در آرامش به سر مي‌برد.

دنياي اقتصاد: نرخ‌هاي کنوني رهن و اجاره واحدهاي مسکوني در مقايسه با نرخ‌هاي پيشنهادي 2 ماه گذشته تغيير محسوسي به لحاظ افزايش يا کاهش نشان نمي‌دهد و فقط عده‌اي از مالکان که واحدهاي خود را با شرايط رهن و اجاره به مستاجران واگذار مي‌کردند حالا براي عقد قرارداد جديد تصميم خود را به سمت رهن کامل تغيير داده‌اند. با اين حساب تعداد واحدهاي مسکوني رهني در بازار اجاره افزايش يافته است.

 

ستون امروز نبض بازار به معرفي تعدادي واحد مسکوني اجاره‌اي در مناطق مختلف تهران پرداخته که به اين شرح است:

 

در حال حاضر يک واحد مسکوني 73 متري در خيابان ايران زمين واقع در غرب تهران با شرايط 35 ميليون تومان وديعه و 150 هزار تومان اجاره ماهانه به بازار اجاره عرضه شده است. همچنين مالک اين واحد اظهار کرده: مستاجراني که قادر به پرداخت رهن کامل هستند، مي‌توانند شرايط اعلام شده را به رهن کامل تبديل کنند.

پارکينگ، انباري، آسانسور و بالکن جزو امکانات اين واحد 73 متري محسوب مي‌شود.

 

علاوه بر اين 90 ميليون تومان به عنوان رهن کامل واحدي 110 متري در شمال تهران تعيين شده است. اين واحد مسکوني در زعفرانيه واقع شده است و از پارکينگ، انباري و آسانسور نيز بهره مند است.

 

از سوي ديگر در منطقه تهران نو، رهن کامل يک واحد 120 متري 4 سال ساخت 60 ميليون تومان پيشنهاد شده است. واحد مذکور بازسازي شده و از امکانات کامل برخوردار است و موجر به متقاضيان اين وعده را داده که نحوه پرداخت اجاره‌بها به صورت وديعه و اجاره ماهانه، قابل تبديل است.

 

همچنين يک واحد مسکوني اجاره‌اي در منطقه اشرفي اصفهاني با متراژ 92 متر مربع به ميزان 25 ميليون تومان وديعه و 550 هزار تومان اجاره ماهانه آماده تحويل به مستاجر است.

 

از طرف ديگري مالکي واحد 87 متري خود را در محدوده شهران به صورت رهن کامل (‌36 ميليون تومان‌‌) در اختيار متقاضي قرار مي‌دهد.

 

در حوالي ميدان ونک رهن يک واحد مسکوني 75 متري از سوي مالکان، 65 ميليون تومان برآورد مي‌شود.

 

نظر شما