دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۰
کد خبر: ۴۸۴۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 18 خبر داد
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 18 از استقبال چشمگير علاقه‌مندان از جشنواره مادران قصه‌گو خبر داد و گفت: 3هزار و 700 نفر از مادران قصه‌گو شهر تهران در اين جشنواره شركت كردند از همين رو تعداد كارگاه‌هاي آموزشي از 22 كارگاه به 60 كارگاه افزايش يافت.

جعفر رييسيان‌زاده در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: ساختار و برنامه‌ريزي براي اين جشنواره از ابتدا براي يك هزار تا يك هزار و 500 شركت‌كننده با برپايي 22 كارگاه آموزشي در مناطق 22گانه شهر تهران پيش‌بيني شده بود ولي با توجه به ثبت‌نام بيش از سه هزار و 500 نفر از مادران علاقه‌مند كه حدود سه برابر و نيم رشد داشته است، بودجه، برنامه‌ريزي‌ها، شكل داوري و تعداد كارگاه‌ها با حجم مخاطب افزايش و تغيير يافت.


رييس فرهنگسراي خاتم با اشاره به اينكه بيشترين حجم استقبال در منطقه 16 صورت گرفته است، افزود: مناطق 6، 7، 4، 10 و 11 به ترتيب داراي بيشترين ثبت‌نام كنندگان در اين جشنواره محسوب مي‌شوند. البته ذكر اين مطلب لازم است كه در مناطق 10 و 11 تعدد مراكز ثبت‌نام بيشتر بوده است يعني علاوه بر فرهنگسراهاي عطار و رازي، فرهنگسراهاي تخصصي انقلاب اسلامي و قرآن نيز اقدام به ثبت‌نام كرده‌اند.


رييسيان‌زاده گفت: در هر يك از كارگاه‌ها، «ميز معرفي» شامل معرفي جديدترين كتب، نشريات و CDهاي آموزشي در حوزه قصه‌گويي نيز برقرار است.


وي با اشاره به تشكيل هيات داوري محلي علاوه بر داوري منطقه‌اي، اظهار داشت: در دور مقدماتي پس از اتمام كارگاه‌ها كه تا 20بهمن‌ماه ادامه دارد از هر كارگاهي پنج نفر برگزيده به هيات داوري محلي منطقه‌اي معرفي مي‌شوند كه اين داوران سه نفر را به عنوان برگزيده اصلي به مرحله بعد معرفي مي‌كنند. در مرحله بعد از بين سه نفر برگزيده يك نفر انتخاب مي‌شود و به مرحله نهايي معرفي خواهد شد و از نفرات دوم و سوم به صورت محلي منطقه‌اي تجليل به عمل مي‌آيد. مادران قصه‌گو برگزيده در مراسمي كه در 10 روز اول اسفندماه برگزار مي‌شود توسط سه نفر از بهترين قصه‌گويان كشور معرفي خواهند شد.


رييسيان زاده راه‌اندازي كانون‌هاي قصه‌گويي در مراكز سازمان و تشكيل بانك اطلاعاتي از مادران قصه‌گوي شهر تهران را يكي از اهداف جنبي برگزاري اين جشنواره عنوان كرد و ادامه داد: با توجه به استقبال زياد شهروندان تهراني از اين جشنواره سرفصل قصه‌گويي جزو يكي از سرفصل‌هاي آموزشي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران قرار مي‌گيرد ضمن اينكه از اين به بعد شركت‌كنندگان با حمايت بيشتر مي‌توانند ارتباط بيشتري با ارگان‌هاي تخصصي مرتبط در حوزه قصه‌گويي، نشريات، سايت‌هاي تخصصي، ناشران و نويسندگان برقرار كنند تا مادران امروز تبديل به بهترين مدرسان قصه‌گويي فردا تبديل شوند.



وي تصريح كرد: داستان و قصه نقش بسيار مهمي در تكوين شخصيت كودك دارد. از طريق قصه‌ها و داستان‌هاي خوب، كودك به بسياري از ارزش‌هاي اخلاقي پي مي‌برد. به همين دليل مديريت فرهنگي هنري منطقه 18 براي آشنايي مادران با روش‌هاي قصه‌خواني و قصه‌گويي براي كودكان و ترويج فرهنگ مطالعه جشنواره مادران قصه‌گو را در سطح شهر تهران برگزار مي‌كند.

نظر شما