يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۸۵۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۶
ويژه‌برنامه‌هاي دهه فجر 90 در فرهنگسراي انقلاب اسلامي
رييس فرهنگسراي انقلاب اسلامي از ويژه‌برنامه‌هاي اين مركز به مناسبت سي و سومين سالگرد انقلاب اسلامي خبر داد.

مهدي فروتن در گفت و گو با خبرنگار شهر از توليد و توزيع چند محصول فرهنگي به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: مجموعه پوسترهاي بيداري اسلامي با عنوان «بصيرت اسلامي» و مجموعه عكس‌هاي منتشر نشده از انقلاب اسلامي از قاسم محمدي يكي از عكاسان دوره انقلاب و نيز تصاويري از راهيمايي‌هاي مردم در روزهاي تاسوعا، 22 بهمن و 26 دي سال 1357 از جمله محصولات فرهنگي توليد شده است كه در مراكز فرهنگي، مدارس و نگارخانه‌ها توزيع مي‌شود.

 

 

برگزاري مسابقات ويژه در ايام دهه فجر

وي با اشاره به بازتوليد رديف ايستادگي توسط گروه دانش‌آموزي نسيم قدر كه مروري است بر ايستادگي 33 ساله مردم ايران در جريان انقلاب اسلامي، افزود: مسابقه كتبي «از انقلاب بگو» ويژه كودكان و نوجوانان تهراني براي جمع‌آوري خاطرات بزرگسالان از ايام انقلاب و مسابقه عكس «انقلاب در خانه ما» با هدف جمع‌آوري عكس‌هاي خانوادگي در جريان پيروزي انقلاب و شركت در راهپيمايي‌هاي 22 بهمن از ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته شده در اين دهه مبارك است.

 

فروتن با اشاره به برپايي غرفه در مسير راهپيمايي 22 بهمن ادامه داد: در اين روز نيز مسابقه «لبيك‌گويان» برگزار مي‌شود كه در آن شركت‌كنندگان در راهپيمايي با امضا طوماري در حمايت و تداوم انقلاب و 33 سال مقاومت انقلابي ايران لبيك مي‌گويند.

 

 

 

همكاري با راديو تهران در برنامه عصر انقلاب

رييس فرهنگسراي انقلاب اسلامي اجراي تئاتر هفت اپيزودي به كارگرداني كامبيز اسدي با موضوع بيداري اسلامي را از ديگر برنامه‌هاي دهه فجر عنوان كرد و اظهار داشت: همكاري با راديو تهران در برنامه عصر انقلاب يكي ديگر از برنامه‌هاي پيش‌بيني شده است كه هرروز از ساعت 10/16 تا 18 اجرا مي‌شود. اطلاع‌رساني از برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري در موضوع انقلاب، مرور شعر و دستاوردهاي انقلاب از جمله موضوعاتي است كه در اين برنامه به آن پرداخته مي‌شود.

 

بازخواني و رونمايي از چند كتاب در دهه فجر

فروتن تصريح كرد: بازخواني و رونمايي از كتاب صوتي «شرح ماجرا» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين پناهيان در روز 17 بهمن‌ماه، رونمايي از كتاب «مستند سرزمين من» در موضوع انقلاب اسلامي با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين رييسيان (رييس مركز اسناد انقلاب اسلامي)، رونمايي از مولتي‌مديا «فجرياوران» ويژه نوجوانان در جشن «برتارك انقلاب» در روز پنجشنبه 20 بهمن‌ماه از جمله برنامه‌هاي ديگر فرهنگسراي انقلاب محسوب مي‌شود.

 

به گفته وي، باطل‌شناسي با حضور دكتر حسن عباسي با پرداختن به روش‌هاي نفوذ دشمنان انقلاب اسلامي و استفاده از ابزار رسانه در روز 26 بهمن‌ماه و بازخواني كتاب «قطار 57» نوشته رضا رييسي از ديگر برنامه‌هاي دهه فجر انقلاب اسلامي است.

نظر شما