دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۴
کد خبر: ۴۸۶۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
در موزه هنرهاي زيباي سعدآباد برگزار مي‌شود
به مناسبت فرا رسيدن ايام دهه فجر نمايشگاه نقاشي با عنوان «منتخبي از آثار 2 تن از پيشگامان هنر معاصر ايران» دوازدهم بهمن ماه در موزه هنرهاي زيباي سعدآباد گشايش مي‌يابد.

به گزارش «شهر»، اعظم رضايي درباره اين نمايشگاه گفت: در اين نمايشگاه 18 اثر نقاشي رنگ و روغن با سبک هنر نوگراي معاصر ايران از استادان حسين کاظمي و ميرعبدالرضا دريابيگي، متعلق به گنجينه موزه هنرهاي زيبا، از 12 بهمن ماه در طبقه همکف اين موزه به نمايش گذاشته خواهد شد.

مسئول موزه هنرهاي زيبا در معرفي هنرمندان افزود: زنده ياد استاد حسين کاظمي متولد 1303 در تهران و از پيشکسوتان هنر دوره معاصر ايران است که هم اکنون تعدادي از آثار وي با تکنيک رنگ روغن روي بوم در موزه هنرهاي زيبا نگهداري مي‌شود. وي همزمان با گذراندن دوره تحصيل در دبيرستان فيروز بهرام و هنرستان کمال‌الملک مقدمات نقاشي را آموخت و سرانجام در سال 1375 در يکي از بيمارستان‌هاي پاريس چشم از جهان فروبست.

وي درباره ديگر هنرمند اين نمايشگاه گفت: استاد ميرعبدالرضا دريابيگي متولد 1309 و فارغ‌التحصيل دانشگاه هنرهاي زيبا تهران از مهم‌ترين هنرمندان سبک هنر مفهومي در ايران است. نخستين بار آثار وي در نمايشگاه گروهي گالري اَستتيک در سال 1339 به نمايش درآمد و در سال 1342 اولين نمايشگاه انفراديش در گالري مس برگزار شد که خود مديريتش را بر عهده داشت.



رضايي ادامه داد: استاد دريابيگي همچنين جوايزي چون مقام افتخار نمايشگاه حقوق بشر را در سال 1347 از آن خود کرد. وي هم اکنون در خارج از ايران اقامت دارد.

علاقمندان به نقاشي معاصر مي‌توانند از 12 تا پايان بهمن ماه از ساعت 9 تا 16:30 از اين نمايشگاه در موزه هنرهاي زيبا واقع در مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد بازديد کنند.

نظر شما