شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۱
کد خبر: ۴۸۶۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران خبر داد:
رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از برگزاري بيش از 100 ويژه برنامه در مراکز فرهنگي هنري پايتخت به مناسبت سي و سومين فجر انقلاب خبر داد و گفت: دهه فجر امسال در شرايطي گرامي داشته مي‌شود که معاندان نظام در داخل و خارج به سبب وقايع اخير و اتخاذ تحريم‌ها، گمان کم جلوه شدن جشن هاي پيروزي انقلاب را مي برند و اين در شرايطي است که به طور قطع در دهه فجر امسال، شاهد نشاط و شادابي بيش از گذشته در کشور خواهيم بود.

به گزارش «شهر»، به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، امير خوراکيان افزود: مراکز فرهنگي هنري پايتخت، همپاي مردم و ديگر نهاد ها، با توجه به تقارن اين ايام با ولادت با سعادت پيامبر رحمت و امام صادق (ع) و هفته وحدت، برپايي ويژه برنامه هاي متعددي را در دستور کار دارند.


خوراکيان با اشاره به تعدادي از اين برنامه ها، برگزاري نمايشگاه و مسابقه عکس «انقلاب در خانه ما» از ابتداي دهه فجر تا پايان بهمن ماه را يکي از برنامه هاي سال جاري عنوان کرد و گفت: اين نمايشگاه در 21 نگارخانه و 60 ايستگاه مترو پايتخت برگزار مي شود.


وي همچنين به برپايي فرهنگسراي ايران ما در روز 22بهمن و در مسير راهپيمايي اشاره و مسابقه «لبيک گويان» را يکي از برنامه هاي اين فرهنگسرا عنوان کرد.


خوراکيان افزود: مسابقه «از انقلاب بگو» با موضوع ثبت خاطرات از ابتداي دهه فجر آغاز شده و تا پايان بهمن ماه ادامه خواهد داشت.


خوراکيان به اجراي ويژه برنامه روز ورود امام(ره) از سوي فرهنگسراي رضوان در بهشت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: سمفوني ولايت به همت فرهنگسراي ولا و به مناسبت سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران توليد مي شود.


وي همچنين به رونمايي کتاب صوتي شرح ماجرا در روز 17 بهمن در فرهنگسراي انقلاب اشاره کرد و گفت: مستند سرزمين من با همکاري مرکز اسناد انقلاب اسلامي روز 15 بهمن ماه در فرهنگسراي انقلاب رونمايي خواهد شد.


رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به اجراي هشت نشست موضوعي، 14 نمايشگاه، 29 برنامه ترکيبي، 18 مسابقه، دو اکران فيلم سينمايي، چهار اجراي هنري، سه برنامه گردشگري و توليد شش محصول فرهنگي از سوي مراکز فرهنگي هنري پايتخت اشاره کرد.


وي جورچين مکعبي هزار گوشه بيداري، کتاب عمود خيمه و لوح فشرده فريادي به وسعت بيداري را از جمله محصولات فرهنگي توليد شده عنوان کرد.


خوراکيان با اشاره به برگزاري سلسله همايش هاي«جوان ايراني، زندگي ايماني» اظهار داشت: اين همايش ها تا روز 19 بهمن هر روز با حضور اساتيد برجسته و جوانان کشور با محوريت نگاهي به رسالت جوان مسلمان در دهه چهارم انقلاب اسلامي برگزار مي شود. در اين همايش ها موضوع ارتقاء فرهنگ و اخلاق جوانان بررسي خواهد شد.


شايان ذکر است اجراي نمايش ديوارهاي خاطره از 12 تا 20 بهمن در خانه فرهنگ با صفا و اجراي نمايش گلبانگ رهايي روز 16 بهمن در خانه فرهنگ وردآورد از جمله اجراهاي هنري همزمان با دهه فجر در تهران است.


ويژه برنامه گذري در کوچه هاي انقلاب با موضوع نمايش فيلم هاي سينمايي مرتبط با انقلاب اسلامي از 13 تا 22 بهمن ماه در فرهنگسراي هنگام اجرا مي‌شود.


مسابقات داستان نويسي قصه را تمام کن در طول دهه فجر در کتابخانه شهداي حصارک، کتابخواني پيام آور اميد، 12 تا 30 بهمن در کتابخانه دکتر شهيدي، طراحي پوستر، 17 و 18 بهمن در نگارخانه کلک خيال، کتابخواني سپيده دم اميد، 6 تا 25 بهمن در کتابخانه قيصر امين پور و مسابقه نقاشي کودک تا پايان بهمن ماه در خانه فرهنگ شمشيري برگزار مي‌شود.


نمايشگاه هاي تصوير حماسه، از 10 تا 20 بهمن در فرهنگسراي رويش، عکس بصيرت، 11 تا 22 بهمن در نگارخانه فرهنگسراي انقلاب و نمايشگاه پوستر با موضوع پيروزي انقلاب از 11 تا 23 بهمن در فرهنگسراي ملل برپا مي‌شود.


علاقمندان جهت شرکت در برنامه ها به نزديکترين فرهنگسرا و خانه فرهنگ محل زندگي خود مراجعه کنند.

نظر شما