شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۸۷۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۷
شبکه «هيسپان تي‌وي» گشايش يافت
رئيس جمهور در آيين افتتاحيه شبکه تلويزيوني اسپانيولي‌زبان رسانه ملي گفت: هيسپان تي‌وي مي‌تواند ميعادگاهي براي عدالت طلبان و آزادي‌خواهان همه ملت‌هاي مستقل باشد و در اين زمينه سياست‌مداران،‌هنرمندان و ديگر اقشار بتوانند گفتگو کنند و اطلاعات را ردو بدل کنند.

مهر، در اين مراسم ارتباط زنده به صورت ويدئو کنفرانس با رييس جمهور برقرار شد. احمدي‌نژاد در اين ويدئو کنفرانس گفت: خداي بزرگ را شاکرم که در اين جشن شرکت مي‌کنم، همه انسان‌ها و ملت‌ها نيازمند و علاقمند به صلح، آزادي، پيشرفت و رفاه هستند و لازمه اين اقدام تلاش جمعي است. صلح، رفاه و امنيت برپايه عدالت و آزادي است. بنابراين ما نيازمند همکاري جمعي هستيم و رسانه پل ارتباطي اطلاعات و دانش است و نيازها را منعکس مي‌کند.


وي افزود: رسانه مي‌تواند فاصله‌هاي دور جغرافيايي را نزديک کند و دست‌ها و دل‌ها و اراده‌ها را به يکديگر نزديک کند. بايد به همه انسان‌ها احترام گذاشت. امروزه برخي با زورگيري قصد دارد اين موارد را تضعيف کنند اما رسانه مي‌تواند نظرها را تبادل کند و اين امر نيازمند همکاري و همراهي براي حقوق يکديگر ضروري است.


رئيس‌جمهور اشاره کرد: در اين باره رسانه مي‌تواند نقش اساسي داشته باشد. خوشحالم که امروز شبکه اسپانيايي زبان راه‌اندازي مي‌شود. اين يک زبان دوست داشتني، پر ظرفيت براي گفتگو است. امروزه افراد زيادي در دنيا به اين زبان صحبت مي‌کنند. زبان اسپانيايي پر از احساس و عاطفه است و هيجان را در قالب کلمات منعکس مي‌کند.


احمدي‌نژاد ادامه داد: امروزه در امريکاي لاتين، کارائيب و... با اين زبان زيبا گفتگو مي‌کنند. اميدوارم هيسپان تي‌وي ميعادگاهي براي عدالت طلبان و آزادي‌خواهان همه ملت‌هاي مستقل باشد و در اين زمينه سياست‌مداران،‌هنرمندان و ديگر اقشار بتوانند گفتگو کنند و اطلاعات را ردو بدل کنند و در يک جمع واحد در دفاع از حقوق اساسي موفق باشند و نقش شايسته‌اي ايفا کنند.


رئيس جمهور با قدرداني از عزت‌الله ضرغامي و محمد سرافراز و ديگر همکاران اين شبکه گفت: من از کساني که براي راه‌اندازي اين شبکه نقش داشتند تشکر مي‌کنم. اميدوارم شبکه هيسپان تي‌وي به زودي بيشتر گسترش يابد و نمايندگان و خبرنگاران مختلف در سراسر دنيا از طرف اين شبکه حضور داشته باشند تا بتوانيم حقيقت همراه با عدالت را منتشر کنيم. شبکه اسپانيايي پرچم‌دار حقيقت، عدالت و محبت است.


وي افزود: اين شبکه پيام‌آور صلح و دوستي است و بايد تلاش کند تا دست‌ها، اراده و دل‌ها را نزديک کند. اين شبکه مي‌تواند فعاليت سلطه‌گران را محدود کند و فاصله‌ها را کاهش دهد. اگر امروز امکان مسافرت به راحتي نيست رسانه مي‌تواند فاصله‌ها را بردارد.


احمدي‌نژاد يادآور شد: اين شبکه مي‌تواند به معرفي ايران بپردازد. همچنين سلايق، فرهنگ و تاريخ‌هاي ملت‌هاي ديگر را انعکاس دهد. امروز براي استقلال، صلح و پيشرفت نيازمند همکاري صميمي هستيم و رسانه مي‌تواند اين را شکل دهد. اميدوارم شبکه اسپانيايي زبان هيسپان تي‌وي تريبون هم‌انديشي‌ها باشد و بتواند در خدمت بشريت باشد. من از همه شما تشکر مي‌کنم و برايتان آرزوي موفقيت و سلامتي دارم.


رئيس جمهور در پايان به زبان اسپانيايي گفت: زنده‌باد ملت! زنده‌باد عدالت! زنده‌باد آزادي! زنده‌باد امريکاي لاتين!

نظر شما