سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۹
کد خبر: ۴۸۷۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۰
«قهوه تلخ» که شروعي توفاني و خيره کننده داشت، خيلي زود و نيمه کاره به پايان راه رسيد. برسر سريال مديري چه آمد که عمر دولتش اين‌قدر مستعجل بود؟

به گزارش«شهر»، يک سال پيش، وقتي طي دو ماه سه بار جلد همشهري جوان را به «قهوه تلخ» اختصاص داديم، هيچ کس فکرش را نمي‌کرد اولين تجربه کارگرداني مهران مديري بيرون از تلويزيون چنين سرانجامي پيدا کند. آن موقع گفتيم کار او به همراه تيمش در واقع شروع يک رقابت تازه است و با اين کار براي اولين بار در سي سال اخير، رسانه ملي در داخل کشور يک رقيب قانوني و جدي پيدا کرده. با انتشار سري اول مجموعه، موج اتفاقات عجيب و البته خوشايند براي آن شروع شد.


از فروش نقل و نباتي‌اش بگير تا اصرار مخاطبان براي رعايت کپي‌رايت و استفاده نکردن از نسخه‌هاي غيرمجاز! باورش سخت است، اما «جان ِ من، جان ِ من» گفتن‌هاي مديري باعث به راه افتادن جرياني شد که قبلش با تمام تبليغات و ارشادات، اتفاق نيفتاده بود. حالا اما چند صباحي از بهار قهوه تلخ گذشته و مديري زمستان سختي را پيش رو دارد. نسخه قاچاق سري 26ام، چند هفته قبل و پيش از انتشار قانوني‌اش – که در ارشاد معطل مجوز مانده بود – به بازار آمد و اين بار کسي «جان من»هاي بلوتوث کبير را به چيزي نگرفت.


کمي بعد هم خبر تعطيلي پروژه به خاطر مشکلات مالي منتشر شد. مي‌گويند مديري اين روزها افسرده شده و در خانه نشسته. اعتبار حرفه‌اي او که ذره ذره در طول ساليان به دست آمد بود، با سکانس آخر قهوه تلخ در معرض خدشه‌ جدي قرار گرفت و اين کار شايد آخرين همکاري او با خيلي از بازيگران ثابتش باشد. از اينها گذشته، با سرنوشت مبهم و تاريک سريال، شايد تا مدت‌ها هيچ تهيه کننده‌اي ريسک وارد شدن به عرصه رقابت با تلويزيون را به جان نخرد و اين‌طوري صدا و سيما باز ترک‌تاز ميدان شود! بر قهوه تلخ چه گذشت که به اين روز افتاد؟ پرونده اين شماره از دل صحبت‌هاي عوامل مختلف کار به بررسي حقايق علني و شايعات پشت پرده اين اتفاق مي‌پردازد.

منبع: همشهري جوان

نظر شما