شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۸۷۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴
نماينده تهران در هيات مديره اجلاس شهرداران آسيا با انتقاد از کانون‌هاي قدرت و ثروت جهاني گفت: متأسفانه در جهان گرايش‌هايي وجود دارد که علاقه‌مند به شکوفايي و درخشش خورشيد آسيايي نيستند ، اما تجربه تاريخي نشان مي‌دهد آسيا همواره منبع فرهنگ و تمدن و پيشرفت بشري بوده است.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، نامدار صداقت مدير کل روابط عمومي و بين الملل شهرداري تهران در اولين نشست شوراي اداري و هيات مديره مجمع شهرداران آسيا که در بانکوک برگزار شد به عنوان اولين سخنران اين اجلاس با بيان اين مطلب گفت: اميدوارم با بهره‌گيري از اين فرصت، از طريق تبادل تجارب و ديدگاه‌ها، بتوانيم به گستره و غناي ارتباطات و همکاري‌هاي قبلي خود در شهرهاي آسيايي بيافزاييم.

 

او ادامه داد: مسئولان و کارگزاران حکومت‌هاي محلي و مديريت‌هاي شهري، بايد بيش از پيش خود را براي قبول مسئوليت توسعه فرداي شهرها، آماده کنند. در اين راه توجه به عناصرخلاقيت، مشارکت، اعتقاد عملي به نيروي شهروندان و سرمايه‌هاي اجتماعي و نيز همکاري نزديک تر در سطوح محلي، منطقه‌اي، قاره‌اي و جهاني، در ظرفيت‌سازي براي خلق و بهره‌برداري از فرصت‌هاي توسعه و رويارويي با چالش‌هاي پيش روي، کمک مؤثري خواهد بود.

 

صداقت خاطرنشان کرد: قاره کهن و پهناور آسيا با پشتوانه بي‌نظير فرهنگي، تنوع و غناي منابع طبيعي و رشد اقتصادي تاثيرگذار، همواره به عنوان مهد تمدن وانديشه‌ورزي، از جايگاه برجسته‌اي برخوردار بوده است.

او با بيان اينکه توسعه آسيا راه حل آسيايي دارد و آن چيزي نيست به جز ايمان به ارزش‌هاي بومي و محلي و بازگشت به هويت اصيل آسيايي، افزود : توسعه پايدار شهري، نيازمندِ توسعه روابط و همکاري‌هاي ميان شهرها و ايجاد شبکه‌هاي تعامل ميان حکومت‌هاي محلي و شهرداري‌ها است که مجمع شهرداران آسيايي نمونه‌اي موفق از اين نوع شبکه‌ها است.

نماينده تهران در هيات مديره اجلاس شهرداران آسيا بار ديگر بر باور عميق و پايبندي استوار شهر تهران، بر توسعه روابط دوستانه تأکيد کرد و حمايت همه جانبه مادي و معنوي شهر تهران را از توسعه و ارتقاي برنامه‌ها و فعاليت‌هاي مجمع شهرداران آسيايي اعلام کرد.

 

او گفت : همه شواهد حاکي از آن است که آينده متعلق به آسيا است و آسيا موتور رشد و پويايي پايدار جهان خواهد بود. بدون ترديد ما با دوستي، همکاري و مشارکت خواهيم توانست فضاي نويني را براي فرداي بهتر شهروندان آسيايي فراهم سازيم.

 

بنابراين‌گزارش مجمع شهرداران آسيا تشکلي است که به ابتکار شهردار تهران ايجاد و تاکنون دو اجلاس مهم اين مجمع در تهران و استانبول برگزار شده است. اعضاي هيات مديره مجمع شهرداران آسيا شامل 811 شهر از 8 کشور جمهوري اسلامي ايران ، بحرين ، قطر ، فلسطين ، ترکيه ، ويتنام ، پاکستان و تايلند هستند.در اين مجمع از جمهوري اسلامي ايران علاوه بر تهران، شيراز هم حضور دارد و دبير کل اين مجمع از ايران و دبيرخانه در تهران قرار دارد.

بر اساس اين گزارش سفير جمهوري اسلامي ايران در تايلند و تعدادي از سفراي خارجي مقيم بانکوک و مقامات دولتي و شهري کشور در جلسه افتتاحيه اين نشست حضور داشتند.

 

تقدير بين‌المللي از نقش دکتر قاليباف در ايجاد همگرايي ميان شهرهاي آسيا

 

شهردارن و ميهمانان اولين نشست شوراي اداري و هيات مديره مجمع شهرداران آسيا که در بانکوک به برگزار شد باقدرداني از تهران و نقش سازنده دکتر قاليباف شهردار تهران در ايجاد همگرايي و همبستگي ميان شهرهاي آسيا از طريق تاسيس مجمع شهرداران آسيايي و تقويت دبيرخانه اين مجمع بر همکاري مشترک کلان شهرهاي آسيا براي حل مشکلات شهري مشترک از طريق همکاري‌هاي بين‌المللي در مجمع شهرداران آسيا تاکيد کردند.

بنابراين گزارش، تصويب بودجه و حق عضويت اعضاي مجمع شهرداران آسيا ، تصويب نهايي اسناد اداري مجمع شهرداران آسيا در هيات مديره و تاکيد بر حمايت از مردم مظلوم فلسطين از مصوبات اولين نشست شوراي اداري و هيات مديره مجمع شهرداران آسيا که در بانکوک بود.

 

نظر شما