يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۲
کد خبر: ۴۸۷۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
رييس پليس راهور تهران خبرداد:
رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به تمهيدات ويژه ترافيكي براي برگزاري هرچه باشكوه‌تر نماز جمعه اين هفته تهران كه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود گفت: بر اين اساس تردد كليه وسايط نقليه از ساعت 9 صبح در محدوده برگزاري نماز جمعه ممنوع است.

به گزارش «شهر» سردار حسين رحيمي افزود: بر اساس تدابير انديشيده شده از ساعت 24 روز پنجشنبه 13 بهمن ماه سال جاري تا پايان اقامه نماز توقف كليه وسايط نقليه در بلوار كشاورز از ميدان وليعصر (عج) تا تقاطع كارگر در هر دو مسير، خيابان‌هاي واقع در غرب خيابان وليعصر (عج) حد فاصل خيابان جمهوري تا وليعصر (عج)، خيابان كارگر حد فاصل جمهوري تا بلوار كشاورز، طول خيابان فلسطين و جويبار از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، طول خيابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، طول خيابان 16 آذر از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، طول خيابان طالقاني از تقاطع قدس تا وليعصر (عج)، طول خيابان وليعصر (عج) از انقلاب تا ميدان وليعصر (عج) و خيابان‌هاي واقع در ضلع جنوبي خيابان انقلاب اسلامي شامل ابوريحان، دانشگاه، رازي، 12 فروردين و منيري جاويد ممنوع است و ماموران راهنمايي و رانندگي در صورت مشاهده خودروها و موتورسيكلت هاي پارك شده نسبت به انتقال آنها به پاركينگ اقدام مي‌كنند.

 

وي به محدوديت‌هاي تردد اشاره كرد و با بيان اينكه ماموران پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از ساعت 7 صبح روز جمعه 14 بهمن ماه سال جاري براي اجراي طرح ويژه ترافيكي در محدوده برگزاري نماز مستقر مي‌شوند افزود: بر اين اساس تردد وسايط نقليه از ساعت 9 صبح از شمال در طول بلوار كشاورز، از ميدان وليعصر(عج) تا خيابان كارگر، از شرق طول خيابان وليعصر (عج) حدفاصل تقاطع جمهوري تا ميدان وليعصر (عج)، غرب طول خيابان كارگر حدفاصل جمهوري تا تقاطع بلوار كشاورز و از جنوب طول خيابان انقلاب تا تقاطع بلوار كشاورز ممنوع است. در عين حال در خيابان جمهوري نيز از ميدان جمهوري تا خيابان حافظ حركت خودروها از غرب به شرق جريان خواهد داشت.

 

وي با اشاره به اينكه شركت متروي تهران از ساعت 7 صبح آمادگي كامل را براي سرويس‌دهي به نمازگزاران دارد گفت: در عين حال تاكسيراني نيز 500 دستگاه تاكسي را از ساعت 9 صبح از ده نقطه رينگ دوم محدوده اجراي طرح مستقر مي‌كند كه به صورت رايگان نمازگزاران را تا نزديكي محل برگزاري نماز جابجا خواهند كرد.

 

رييس پليس راهور تهران از هماهنگي انجام شده با استانداري تهران در خصوص اختصاص 30 پاركينگ ويژه براي پارك خودرو و موتورسيكلت نمازگزاران خبرداد و گفت: 30 مدرسه، اداره و سازمان دولتي كه در محدوده طرح ترافيكي نماز جمعه واقع‌اند نيز شناسايي شده‌اند كه قرار است با هماهنگي استانداري تهران و حراست دستگاه‌هاي مربوطه از پاركينگ آنها براي پارك وسايط نقليه نمازگزاران استفاده شود. همچنين پاركينگ كاوه در خيابان انقلاب و لاله در خيابان فاطمي نيز براي توقف خودروي نمازگزاران پيش بيني شده است.

 

وي از تشكيل ستاد گمشدگان در جنوب، شمال و غرب محل برگزاري نماز جمعه خبر داد و به ايسنا گفت: يكصد دستگاه تاكسي نيز براي انتقال گمشدگان در نظر گرفته شده است. از سوي ديگر بر اساس تدابير انديشيده شده از اولين دقايق پايان نماز، اتوبوس‌هاي BRT‌ وارد خطوط شده و نسبت به انتقال نمازگزاران اقدام خواهند كرد.

 

رييس پليس راهور تهران از شهروندان خواست تنها در محل‌هايي كه پليس به آنها اجازه توقف داده است خودروي خود را پارك كنند چرا كه در غير اين صورت خودروي آنها به پاركينگ منتقل خواهد شد.

 

وي تاكيد كرد: مقرر شده است مسوولان زيباسازي نيز از طريق تابلوهاي بزرگ نسبت به اطلاع رساني به شهروندان در خصوص محل‌هاي استقرار سيستم‌هاي حمل و نقل عمومي براي جابجايي آنها اقدام كنند.

 

وي در پايان از شهروندان خواست تا همكاري لازم را با پليس راهنمايي و رانندگي داشته باشند تا مراسم نماز جمعه اين هفته تهران با شكوه هرچه بيشتر برگزار شود.

 

آمادگي كامل ناوگان حمل و نقل عمومي پايتخت براي برگزاري نماز جمعه اين هفته

 

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي، معاون ترافيك شهردار تهران نيز از آمادگي كامل ناوگان حمل و نقل عمومي پايتخت براي برگزاري نماز جمعه اين هفته تهران كه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود خبر داد.

 

وي با اشاره به اينكه مجموعه شهرداري تهران تمام توان و امكانات خود را براي برگزاري هرچه باشكوه‌تر نماز جمعه اين هفته تهران كه به امامت حضرت آيت الله خامنه‌اي برگزار مي‌شود به كار مي‌گيرد، به ايسنا گفت: بر اين اساس سرفاصله حركت قطارهاي خط چهار مترو به 3 دقيقه و خطوط يك و دو نيز به حداقل ممكن خواهد رسيد.

 

وي با اشاره به اينكه حدود 500 دستگاه ون حدفاصل ايستگاه‌هاي مترو تا محل برگزاري نماز جمعه براي جابجايي نمازگزاران در نظر گرفته شده است افزود: در عين حال براي افرادي كه امكان پياده‌روي ندارند و ستاد گمشدگان نيز تاكسي‌هايي در داخل محدوده در نظر گرفته شده است.

 

معاون ترافيك شهردار تهران از بسيج دو هزار و 500 دستگاه اتوبوس براي جابجايي نمازگزاران خبر داد و به ايسنا گفت: اين اتوبوس‌ها از 700 نقطه تهران شامل تكايا، مساجد، پايگاه‌هاي بسيج و ميادين مهم شهر و پايانه‌ها نسبت به جابجايي نمازگزاران به محل برگزاري نماز و بازگشت آنها اقدام مي‌كنند.

 

وي با اشاره به اينكه پس از پايان نماز نيز تدابير ويژه‌اي اتخاذ شده است تا قطارهاي مترو در ايستگاه‌هاي مورد نظر مستقر باشند گفت: در عين حال در خيابان‌هاي كارگر شمالي اتوبوس‌هاي شركت واحد براي مناطق شمال غرب تهران، در كارگر جنوبي براي جنوب تهران، در خيابان آزادي براي غرب و تهرانسر، خيابان دانشگاه براي خاوران، شوش و محلاتي و خيابان سپهبد قرني براي شمال و شمال غرب تهران مستقر خواهند بود.

 

معاون ترافيك شهردار تهران با اشاره به اينكه تمام خدمات اتوبوسراني، تاكسيراني و مترو كه براي مراسم برگزاري نماز ارائه مي‌شود رايگان است افزود: هماهنگي‌هاي لازم با پليس راهور تهران براي برگزاري هرچه با شكوهتر نماز جمعه اين هفته صورت گرفته و علاوه بر تعدادي ون و تاكسي كه در داخل محدوده برگزاري نماز تردد مي‌كنند امكان جابجايي مسافران توسط تعدادي اتوبوس نيز فراهم شده است.

 

 

منبع: ايسنا

نظر شما