سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۵
کد خبر: ۴۸۷۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۸
سرپرست معاونت اجتماعي و فرهنگي منطقه 19 گفت: از بين 18 اثر نمايشي ارسال شده به جشنواره شمسه2اثر موفق به کسب رتبه برتر در سطح شهر تهران شدند.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، حجت الاسلام رسول جوادي با بيان اينکه هدف اصلي از برگزاري اين جشنواره شناسايي هنرمندان و استعدادهاي هنري در محلات شهر تهران و توجه به رويكرد محله محوري و هويت بخشي به زندگي اجتماعي و محله اي بود، افزود: استقبال چشمگير شهروندان منطقه از اين جشنواره گوياي مشارکت بالاي آنان و توجه به هويت محله اي است.

وي با تفسير معني شمسه که مخفف کلمات شهر، محله، سرمايه اجتماعي و هويت است بيان کرد: دبيرخانه جشنواره شمسه در منطقه 19 همزمان با ساير مناطق تهران در مرداد ماه آغاز به کار و  از شهروندان در 8 رشته قرآن، نهج البلاغه، شعر و ادب، نقاشي و تنديس، نمايش، فيلم، عكس،سرود و موسيقي ثبت نام کرد.

جوادي افزود: علاقه مندان به شرکت در رشته قرآن، در دو بخش مكتوب و شفاهي 14000 نفر بودند که از ميان آنها200 نفر به رقابت پرداختند؛ 42 نفر در منطقه حائز رتبه و براي حضور درمرحله نهايي به دبيرخانه مركزي شمسه معرفي شدند. در بخش شعر و ادب نيز 350 نفر با ارسال آثار خود در اين رشته ثبت نام كردند كه 51 اثر به مرحله بعد راه يافت.  داوري اين رشته در روزهاي آتي انجام مي شود. جوادي در بيان نتايج رشته هاي عکس و سرود و موسيقي گفت: در بخش عكس از 500 اثر ارسال شده 5 عكس به مرحله نهايي جهت داوري راه يافت. همچنين در بخش سرود و موسيقي100 گروه از منطقه شركت كردندكه  18 گروه به مرحله بعد راه يافتند. بعلاوه در بخش نقاشي از بين 300 اثر ارسالي از سوي شهروندان، 100 اثر انتخاب و به مرحله بعد راه يافت كه نتايج آن از سوي دبيرخانه مركزي هنوز اعلام نشده است. جوادي ادامه داد: در بخش فيلم 100 نفر از شهروندان در جشنواره شركت كردند كه حدود 30 اثر به مرحله بعد راه يافت ودر بخش نمايش دو اثر نقل سرخ، عروس، حائز رتبه هاي برتر شدند. همچنين يكي از جوايز برتر بازيگري در رده سني نوجوانان به اين منطقه تعلق گرفت. در آخرين بخش و در رشته نهج البلاغه 360 اثر متشكل از نامه، مقاله، دلنوشته، آثار حجمي به دبيرخانه مركزي ارسال شد که داوري آثار هنوز انجام نشده است.

نظر شما