سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۰
کد خبر: ۴۸۷۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸
سيدحسن خميني خطاب به كاركنان شهرداري:
توليت حرم مطهر امام خميني(ره) خطاب به کارکنان شهرداري تهران گفت: شما که در شهرداري هستيد همواره با مردم روبرو هستيد با مردم مهربان باشيد کساني که به شما مراجعه مي کنند حتما مشکلاتي دارند. با مهرباني مشکلات آنها را رفع کنيد.

به گزارش خبرنگار «شهر»  حجت الاسلام و المسلمين سيدحسن خميني توليت حرم مطهرامام خميني(ره) چهارشنبه 12 بهمن در مراسم تجديد ميثاق مديران و کارکنان شهرداري تهرانبا رهبر کبير انقلاب اسلامي ،  با عرضخيرمقدم به شهردار خدوم تهران و با اشاره به روايت «ان في ايام دهرکم نفحات الا فتعرفوالها»، اظهار‌كرد: در روزگار هر کسي نفحاتي وجود دارد که بايد انسان ها خود را در معرضآن قرار دهند. اين نسيم هاي ملايم در زندگي همه مي وزند و بايد آنها را شناخت و قدردانست.

او اظهار داشت: اين نفحات، گاهي فردي و گاه اجتماعياست و همه جامعه را دربر مي‌گيرد. انقلاب شکوهمند ما يکي از اين نفحات است و تحول بزرگيدر جان همه مردم ايجاد کرد.

او افزود: انقلاب اسلامي اگرچه در عرصه هاي سياسيو اجتماعي و فرهنگي تحول آفريد اما بخش بزرگ اين تحول، آنجا صورت گرفت که تک تک مردمرا تحت تاثير قرار داد. انقلاب از دل نظام فاسد شاهنشاهي، طوفاني به پا کرد و از درونآن منجلاب، گل هايي رشد داد که بعد از انقلاب حماسه هاي بزرگي آفريدند.

سيد حسن خميني خاطرنشان‌كرد: امام خميني(ره) يکياز نفحات اجتماعي ما بود. امام(ره) با حيات و انديشه‌هاي متعالي خود، مردم را بيدارکرد و شميم ياد خدا  را به مشام همه مارساند.

توليت حرم مطهر امام خميني(ره)  در ادامه به تبيين وظايف پيروان امام (ره) پرداختو اظهاركرد: امام تلالويي کوچکي از پيامبر گرامي اسلام است وقتي وظيفه اصحاب پيامبرمعلوم مي‌شود وظيفه ما هم معلوم است. پيامبر تاکيد مي کردند: اشداء كفار و رحماء بينهم.متاسفانه بسياري از ما اين را فراموش کرده‌ايم. تاکيدي که تنها درباره مسلمنان نيستمسيحيان نيز بدان سفارش شده‌اند.

سيدحسن خميني با بيان اينکه همه هويت مسلمان، محبتو رحمت است گفت: روايت‌هاي زيادي از پيامبر وجود دارد که مدام رحمت و محبت را يادآوريمي کند. مي‌گويد با کساني که در زمين هستند مهربان باشيد تا کسي که در آسمان است بهشما رحم کند.

او اظهاركرد: کساني که نسبت به بندگان خدا بغضدارند، در اشتباه بزرگي هستند اگر فکر مي‌کنند خدا به آنان رحمت مي‌کند.

او تاکيد کرد: روايات بسياري داريم که مي‌گويندخدا را در لحظات شادي ياد کنيد تا وقتي در دوران سختي قرار گرفتيد، دعاي شما استجابتشود.پيامبر به جان خود قسم مي‌خورد که تنها مهربان‌ها وارد بهشت خواهند شد.

مهرباني و هم‌دلي راهكار حل تمام مشكلات كشوراست

سيدحسن خميني خاطرنشان‌كرد: اگر مي خواهيد خدابا شما مهربان شود با مردم مهربان باشيد. کسي که با مردم مهربان نيست، مهرباني نخواهدديد. کسي که نمي تواند ديگران را ببخشد بخشش نصيب او نخواهد شد. کسي که از اشتباهاتديگران نمي‌گذرد خدا از اشتباهات او نخواهد گذشت.

يادگار امام(ره) ادامه داد: امروز جامعه ما باهزاران مشکل روبرو است که راه حل همه آنها مهرباني است. در شرايطي که دشمنان بناحق،به نظام ما چشم دوخته اند، بزرگترين سلاح، گره‌خوردن دل‌ها با هم است. اگر چنين باشد،نه اين دشمن که صدبرابر آن نيز، نمي‌تواند به کشور آسيب بزند.

سيدحسن خميني در ادامه خطاب به کارکنان شهرداريتهران گفت: شما که در شهرداري تهران هستيد همواره با مردم روبرو هستيد با مردم مهربانباشيد کساني که به شما مراجعه مي کنند حتما مشکلاتي دارند. با مهرباني مشکلات آنهارا رفع کنيد و علاوه بر آن، سعي کنيد اگر کينه‌اي در دل هاي آنها هست، رفع شود بدانيدکه دل آميخته با بغض و کينه به جايي نمي رسد.

نظر شما