شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۰
کد خبر: ۴۸۸۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 20 از توليد و توزيع سمفوني ولا همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدتقي محمديان در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: اين سمفوني داراي دو قطعه است كه در ايام دهه فجر در قالب لوح فشرده توزيع مي‌شود. قطعه اول اين سمفوني با موضوع دوران غيبت تا رحلت امام(ره) و آغاز ولايت مقام معظم رهبري(ع)‌ و قطعه دوم از دوران آغاز ولايت رهبر تا زمان ظهور است.

رييس فرهنگسراي ولا افزود: در قطعه اول به مرارت‌هاي شيعه در طي 13 قرن اشاره شده و وقوع انقلاب 57 جنگ تحميلي و رحلت امام(ره) و نقش ولايت در طي اين قرون و نقش امام خميني(ره) در انقلاب پرداخته شده و در قطعه دوم به نقش مقام معظم رهبري در تثبيت انقلاب در پيشبرد اهداف مي‌پردازد و شامل فرازها و نشيب‌هايي است كه يكي از آن فرازها موضوع بيداري اسلامي است.

وي به ديگر برنامه‌هاي منطقه 20 به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامي اشاره كرد و ادامه داد: مسابقه روزنامه ديواري ويژه دانش‌آموزان مقطع راهنمايي اين منطقه يكي از برنامه‌هاي دهه فجر است كه با مشاركت انتشارات مدرسه و سازمان دانش‌آموزي آموزش و پرورش شهر ري از 15 بهمن ماه آغاز شده و 19 بهمن‌ماه داوري خواهد شد.

محمديان تصريح كرد: آثار ارسال شده در اين مسابقه در روز 22 بهمن ماه نيز همزمان با راهپيمايي يوم الله در خيابان آزادي به نمايش گذاشته مي‌شود تا علاوه بر داوران مسابقه، مردم نيز نظرات خود را بدهند و داوري كنند تا در پايان با داوري‌هاي صورت پذيرفته به نفرات برتر اين مسابقات جوايز نفيسي اهدا شود.


رييس فرهنگسراي ولا به جشن دهه فجر در خانه فرهنگ رازي به عنوان يكي ديگر از برنامه‌هاي در نظر گرفته شده در اين روزها اشاره كرد و اظهار داشت: اين برنامه كه روز دوشنبه 17 بهمن‌ماه برگزار مي‌شود، شامل خاطره‌گويي و نمايش ويژه رده سني كودكان طراحي شده و با مشارکت بنياد شهيد شهرستان ري و کانون سميه اجرا مي‌شود و طي آن بزرگترها خاطرات خود را با زبان كودكانه از دوران پيروزي انقلاب اسلامي براي بچه‌ها تعريف مي‌کنند و سپس نمايشي مرتبط با تحولات پيروزي انقلاب اجرا مي‌شود.


به گفته وي، نمايشگاه عكس از دوران انقلاب شامل پوسترها و تصاوير زمان انقلاب از 15 تا 22 در فرهنگسراي ولا، نمايشگاه عكس و كتاب طليعه نور با صدها عنوان كتاب درباره انقلاب و بالغ بر 50 تصوير از وقايع دهه فجر از شنبه 15 تا 22 بهمن در گالري صدوق، نمايشگاه عكس 57 و برگزاري مسابقات مختلف دهه فجر در خانه فرهنگ دولت‌آباد از 12 تا 22 بهمن از ديگر برنامه‌هايي است كه در ايام سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در مراكز فرهنگي هنري منطقه 20 اجرا مي‌شود.

نظر شما