دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۹
کد خبر: ۴۸۸۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
سينما تراس چاپلين 18 بهمن بازگشايي مي‌شود
پس از طي مراحل به روز رساني امکانات و تجهيزات، سينما تراس چاپلين، روز سه‌شنبه 18 بهمن ماه در فرهنگسراي بهمن بازگشايي مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، مهدي صولي مدير فرهنگي هنري منطقه 16 و رئيس فرهنگسراي بهمن با اشاره به افزايش 15 درصدي ظرفيت اين سالن گفت: سينما تراس چاپلين 400 نفر ظرفيت را دارد و همچنين ظرفيت 200 نفر هم براي سالن انتظار آن پيش بيني شده است.


وي با اشاره به بازسازي اين سالن در طول مدت شش تا هشت ماه افزود: در دوره مديريت پيشين فرهنگسرا، تلاش فراواني براي بازسازي سينما صورت گرفت و ارتقاء سيستم ايمني سالن و به روز رساني امکانات و تجهيزات از جمله اقداماتي بود که در اين مدت انجام شد. علاوه بر اين جايگاه تماشاگران به صورت استاندارد طراحي و مشکلات ديد در سالن برطرف شده است.


صولي سقف متحرک اين سالن را از قابليت هاي ويژه آن برشمرد و اظهار داشت: سقف سالن سينمايي چاپلين در قالب چهار قطعه متحرک طراحي شده که در مدت زمان دو تا سه دقيقه به صورت الکتريکي باز و بسته مي شود.


وي به قابليت اجراي برنامه هاي مختلف نظير تئاتر و موسيقي در اين سالن تأکيد کرد و گفت: مبناي بازسازي سينما تراس چاپلين نمايش فيلم بوده اما در هنگام بازسازي، چند منظوره بودن سالن هم مورد توجه قرار گرفته است.


رئيس فرهنگسراي بهمن به افتتاح اين سالن در سال 1371 اشاره کرد و گفت: سينما تراس چاپلين ميزبان برنامه هاي مختلفي از قبيل جشنواره فيلم رشد، چندين دوره جشنواره سينماي جوان و جشنواره فيلم فجر بوده و همچنين نوه چارلي چاپلين هم از اين سالن بازديد کرده است.


وي به همکاري شهرداري منطقه 16 براي بازگشايي اين سينما تراس تأکيد کرد و افزود: سينما تراس چاپلين به منظور زمينه سازي مناسب جهت استفاده بهينه از امکانات فضاهاي فرهنگي هنري براي خدمت رساني به شهروندان، ايجاد سرگرمي سالم براي اوقات فراغت شهروندان منطقه و اکران فيلم هاي روز در منطقه افتتاح مي شود.


مراسم افتتاح اين سينما تراس روز سه شنبه 18 بهمن ساعت 14 صبح و با حضور جمعي از هنرمندان سينما، مديران شهري و مسئولان فرهنگي در فرهنگسراي بهمن برگزار مي شود.

نظر شما