شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۸۸۷۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
اختتاميه بخش بين‌الملل سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر امروز راس ساعت 18 و 30 دقيقه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در تالار وحدت برگزار مي‌شود.

به گزارش «شهر»، تالار وحدت امشب ميزبان مراسم اختتاميه بخش بين‌الملل سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، ميهمانان خارجي، داوران بخش بين‌الملل، مديران سينمايي كشور و علاقمندان سينما خواهد بود.

 

در اين مراسم برگزيدگان بخش‌هاي مختلف بين ‌الملل شامل جمله جام جهان نما (مسابقه سينماي بين الملل)، جلوه گاه شرق (ويژه مسابقه سينماي آسيا)، درجستجوي سعادت (مسابقه سينماي كشورهاي اسلامي)، ققنوس زرين همگرايي درآسيا (جايزه مشترك با مجمع مجالس آسيايي)، بيرق طلايي (جايزه ويژه مصطفي عقاد) اعلام مي‌شوند.

 

داوري بخش هاي مختلف را 20 داور از ايران و خارج از ايران به عهده داشتند كه در بخش جام جهان نما؛ داريوش فرهنگ، فريدون جيراني، سرجيو ماچادو از برزيل، بوجيدارمانف از بلغارستان، واديم عبدالرشيدف از روسيه، كريستين حكيم از اندونزي و كلير دوبين از استراليا فيلم هاي برتر را انتخاب كردند.

 

دربخش بين الاديان؛ گوئيدو كانونس از بلژيك، وينيفرد لوه از سنگاپور و جهانگير الماسي از ايران و در بخش آسيا؛ كاي نينگ از چين، آلن برونه از فرانسه ، بيجو از هند علي ضاهر از لبنان و ضياءالدين دري از ايران فيلم ها را داوري كردند.

 

و داوران بخش سينماي سعادت؛ عثمان سيناف از تركيه، مهين ضياء از پاكستان، سناءالبقالي از مراكش، محي الدين مستقيم از مالزي و هنگامه قاضياني از ايران بودند.

 

ميهمانان و خبرنگاران با در دست داشتن كارت اختتاميه مي‌توانند در اين مراسم حضور يابند.

 

آغاز داوري بخش مستند و داوري بخش تجلي اراده ملي

 

داوران بخش مستند بلند جشنواره سي‌ام فيلم فجر و داوران بخش تجلي اراده ملي كار خود را با ديدن فيلم‌ها در برج ميلاد آغاز كردند.

 

برگزيدگان بخش مستند بلند جشنواره (سينماحقيقت) در مراسم پاياني جشنواره سي‌‌ام معرفي خواهند شد.

 

همچنين برگزيدگان بخش تجلي اراده ملي نيز در اختتاميه جداگانه‌اي 27 بهمن ماه معرفي خواهند شد.

 

‌جشنواره سي‌ام فيلم فجر از امروز رسما در استان‌ها آغاز مي‌شود

 

نمايش فيلم‌هاي سي‌امين دوره جشنواره فيلم فجر از امروز دوشنبه در استان‌هاي لرستان، كرمان و اصفهان آغاز و در روزهاي بعد نيز نمايش فيلم‌ها در استان‌هاي خوزستان، قزوين، البرز، سيستان و بلوچستان برپا مي‌شود.

 

پيش از اين نمايش فيلم‌ها از 15 بهمن ماه در شهر مشهد (خراسان رضوي) و شهر شيراز (استان فارس) آغاز شده است.

 

سي امين دوره جشنواره فيلم فجر هم‌زمان با تهران در 9 استان كشور برگزار مي‌شود و 23 بهمن ماه در تهران به پايان مي رسد.

نظر شما