شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۴
کد خبر: ۴۸۸۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷
اولين دوسالانه ديوار نگاري وگرافيک محيطي شهر تهران با هدف تعميم نگاه کارشناسانه مبتني بر اصول صحيح و نظام مند اجراي ديوارنگاري وگرافيک در محيط شهري از طريق فراهم آوردن شرايط بروز آفرينش هاي هنري، تبادل تجربيات، اطلاعات و دست آوردهاي مهارتي، علمي و پژوهشي اسفندماه برگزار مي شود.

به‌گزارش خبرنگار «شهر»، اين دوسالانه در ‌ بخشهاي مسابقه و نمايشگاه آثار طراحي ديوارنگاره و گرافيک محيطي، پژوهش و همايش علمي و تخصصي و بخش نمايشگاه تجهيزات، مواد و مصالح اسفندماه سال‌جاري در برج ميلاد تهران برگزار مي‌شود كه فرصت ارسال آثار به اين دوسالانه از 23 تا 29 بهمن‌ماه است.

 

بخش مسابقه در دو گرايش «تکنيک ماندگار» و«تکنيک نيمه ماندگار» برگزار و به‌نفرات اول تا سوم به‌ترتيب 40، 30 و 25 ميليون ريال اهدا مي شود. هم‌چنين نفرات چهارم و پنجم هر يك 20 ميليون ريال ونفرات ششم تا دهم نيز 10 ميليون ريال به‌عنوان جايزه دريافت مي‌كنند.

 

هدف از برگزاري بخش پژوهش و همايش علمي و تخصصي برخورداري از نظر کارشناسان و محققان براي تقويت بنيان علمي و نظري، آسيب‌شناسي و يافتن راهکارهاي فني، اجرايي، علمي و نظري در زمينه ديوارنگاري شهري و گرافيک محيطي است.

 

در اين بخش تحقيقات، مقالات، پايان‌نامه‌ها و کتب تخصصي «تاليف» و«ترجمه»، مرتبط با موضوع و توسط هيات انتخاب دوسالانه، گردآوري، انتخاب و داوري مي‌شود که به انتخاب هيأت داوران به سه اثر برگزيده در هر موضوع جوايزي اهدا مي‌شود بدين ترتيب دراين بخش 9 نفر در سه شاخه توسط هيئت داوري برگزيده و به هريک جايزه نقدي معادل 10 ميليون ريال به همراه لوح تقدير و يادمان دوسالانه تعلق مي‌گيرد.

  

در بخش نمايشگاه تجهيزات و مواد و مصالح، نمايشگاهي براي عرضه فناوري‌ها، فعاليت‌ها و دستاوردهاي توليد کنندگان، توزيع‌کنندگان، مبتکران، مخترعان، متخصصان، مراکز پژوهشي، مشاوران و متوليان امر تجهيزات، مواد و مصالح در زمينه ديوارنگاري و گرافيک محيطي در قالب غرفه‌هاي نمايشگاهي برپا مي‌شود.

  

زمان افتتاحيه دوسالانه 16 اسفند ماه 1390 است و هنرمندان علاقه‌مند مي توانند آثار خود را به نشاني دبيرخانه آن، خيابان وليعصر (عج)، بالاتر از ميدان ونک، کوچه شهيد دامن افشار، پلاک 55، معاونت فرهنگي و هنرهاي شهري سازمان زيباسازي شهر تهران ارسال كنند. اطلاعات بيش‌تر در سايت zibasazi.ir منتشر شده است.

نظر شما