دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۸۸۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲
مدير بافت‌هاي تاريخي شهر تهران با تاکيد بر ضرورت بافت‌هاي قديمي و ارزشمند تهران گفت: طراحي براي ساماندهي محور لاله زار تهران به عنوان يکي از بافت هاي قديمي پايتخت، در مراحل نهايي قرار دارد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، بهروز کاشف با بيان اين مطلب گفت: طرح ساماندهي خيابان لاله زار تهران در دست انجام است و از جمله طرح هايي است که با جديت پيگيري مي‌شود.


او با اشاره به اقدامات انجام شده در اين زمينه اظهار کرد: طرح محور لاله زار تهران هم اکنون در مراحل نهايي طراحي قرار دارد و نشست هاي مربوط به اين موضوع نيز برگزار شده است.


مدير بافت‌هاي تاريخي شهر تهران با اشاره به اهميت اين اقدام اظهار کرد: محور لاله زار از بافت هاي ارزشمند و داراي اهميت تهران است و از اين ساماندهي اين بافت در دستور کار قرار گرفته است.


او خاطر نشان کرد: تصميم گيري هاي نهايي براي طرح ساماندهي لاله زار تهران در حال انجام است و پس از اين مرحله مراحل تاييد و تصويب آن براي اجرا انجام خواهد شد.


كاشف با اشاره به ويژگي‌هاي اين طرح اظهار کرد: به دليل قديمي بودن اين بافت و اهميت آن در تهران، پيش از آنکه مراحل اجرايي آن آغاز شود نياز به هماهنگي هايي با کسبه و کساني است که در اين محور حضور دارند و فعال هستند که اين کار انجام شده است.


او در ادامه تصريح کرد: تغيير عملکرد در برخي بافت‌هاي تاريخي مانند لاله زار مي تواند موجب احياي کالبدي و عملکردي در محدوده بافت تاريخي تهران شود.


کاشف ابراز اميدواري کرد تا با احياي بافت‌هاي تاريخي تهران و توجه به نقاط ارزشمند تاريخي شهر، هويت واقعي تهران به آن بازگردد.

نظر شما