دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۴
کد خبر: ۴۹۰۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
سي و سومين سالروز انقلاب شکوهمند اسلامي ايران و راهپيمايي ميليوني ايرانيان بازتاب متفاوتي در رسانه هاي مختلف جهان داشته است.

مهر، سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران و راهپيمايي ميليوني و شکوهمند ايرانيان امروز در صدر اخبار برخي از رسانه هاي منطقه و جهان قرار گرفت و در عين حال بسياري از رسانه هاي عربي و غربي نيز در اين باره همچنان سکوت اختيار کرده اند.


خبرگزاري آلمان به عنوان نخستين رسانه اي که به اين امر مهم توجه نشان داده در اين باره نوشت: راهپيمايي ايراني ها در مناطق مختلف کشور به مناسبت سي و سومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي سال 1979 آغاز شده است.


اين رسانه غربي در ادامه گزارش داد که پيش بيني مي شود ميليون ها ايراني در 850 شهر به طور همزمان در راهپيمايي مشارکت داشته باشند و "محمود احمدي نژاد" رئيس جمهور ايران نيز در ميدان آزادي تهران سخنراني کند.


شبکه تلويزيوني المنار با پخش مستقيم تصاوير و اخبار راهپيمايي عظيم 22 بهمن اعلام کرد که خيابان هاي منتهي به ميدان آزادي مملو از جمعيت است و ميليون ها ايراني براي تجديد ميثاق با آرمان هاي امام خميني و انقلاب اسلامي در اين راهپيمايي مشارکت کرده اند.


المنار همچنين در پايگاه اينترنتي خود بخشي را تحت عنوان سي و سومين سالروز انقلاب اسلامي ايران براي پوشش اخبار لحظه به لحظه حماسه حضور ايرانيان در راهپيمايي 22 بهمن اختصاص داد.


اين پايگاه خبري سخنان محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران را لحظه به لحظه به صورت خبر فوري پوشش داد.


اين در حالي است که شبکه هاي تلويزيوني عرب زبان همچون العربيه که همواره درصدد جوسازي عليه ايران است و درباره کشورمان رويکرد غير واقعي و توام با دروغ را سرلوحه کار خود قرار داده است امروز در برابر برگزاري راهپيمايي ميليوني ايرانيان تاکنون سکوت اختيار کرده است.


شبکه تلويزيوني الجزيره نيز در اين رابطه دنباله رو العربيه بود با اين تفاوت که اين شبکه به پوشش تصويري و خبري راهپيمايي 22 بهمن نپرداخت و تنها در خبري فوري اعلام کرد که احمدي نژاد به زودي از يک دستاورد هسته اي خبر خواهد داد.


فرانس 24 نيز از جمله شبکه هاي تلويزيوني بود که هيچ تصوير و خبري از سي و سومين سالروز انقلاب اسلامي ايران ارائه نکرد.


روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نيز که از جمله روزنامه هاي عربي مهم منطقه به شمار مي رود و ستوني تحت عنوان اخبار ايران را در صفحه خود مي گنجاند امروز هيچ خبري از ايران را در خروجي خود قرار نداده است.


القدس العربي ديگر روزنامه مهم عربي منطقه نيز از جمله رسانه هايي است که سکوت محض را درباره حماسه حضور در پيش گرفته است.


پايگاه خبري فلسطين اليوم نيز سخنراني "اسماعيل هنيه" نخست وزير دولت منتخب فلسطين براي مردم ايران در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي کشورمان را تيتر يک صفحه خود قرار داده است.


اين پايگاه خبري در تيتري به نقل از هنيه و خطاب به مردم ايران نوشت: شما در پيروزي ما در برابر اشغالگران سهيم خواهيد بود.


خبرگزاري رسمي قطر (قنا) نيز تنها پيام تبريک امير قطر و نخست وزير اين کشور به دولت و ملت ايران به مناسبت پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي ايران را خبرهاي نخست صفحه خود قرار داده است.


خبرگزاري رسمي کشورهاي عربي همچون خبرگزاري عربستان سعودي (واس)، خبرگزاري کويت و خبرگزاري امارات (وام) تاکنون اخباري را درباره حماسه حضور ايرانيان در خروجي خود قرار نداده اند.






نظر شما