شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۹۰۵۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
نمايش «ريچارد سوم» به کارگرداني آتيلا پسياني علاوه بر دريافت جايزه بازيگري مرد و کارگرداني بخش مسابقه بين‌آلملل سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر توانست جايزه بزرگ اين جشنواره را نيز از آن خود کند.

به گزارش «شهر»، سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر با حضور سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاون هنري وزير و همچنين چهره‌هاي شناخته شده عرصه تئاتر شامگاه شنبه 22 بهمن‌ماه در تالار وحدت برگزار شد. در اين مراسم برگزيدگان بخش‌هاي مسابقه ايران و بين‌الملل اين دوره از جشنواره معرفي شدند.

 

در بخش مسابقه ايران اين دوره از جشنواره و در بخش طراحي صحنه، هيئت داوران ضمن تقدير از رضا عباسي و امين سالاري طراحان صحنه نمايش "روياي تفتيده"، جايزه برگزيده را به شيما ميرحميدي براي نمايش "به مراسم مرگ داداش خوش آمديد" اهدا کردند.

 

در بخش بازيگري مرد مسابقه ايران جشنواره نيز جايزه برگزيده ضمن تقدير از بازيگران گروه نمايش "پري" که البته در اسامي کانديداهاي اين بخش قيد نشده بودند و حسين اميدي بازيگر نمايش "به مراسم مرگ داداش خوش آمديد"، به حميدرضا آذرنگ براي نمايش "خون‌رقصه" رسيد.

 

در بخش بازيگري زن مسابقه ايران جشنواره سي‌ام نيز هيئت داوران ضمن تقدير از نسيم ادبي و گيتي قاسمي بازيگران نمايش "خون‌رقصه"، جايزه برگزيده اين بخش را به ثريا شيرزادي بازيگر نمايش "مرگ کسب و کار من است" اهدا کرد.

 

در بخش نمايشنامه نويسي مسابقه ايران نيز ضمن تقدير از صحرا رمضانيان براي نمايش "مرگ کسب و کار من است"، جايزه برگزيده به سلما رفيعي راي نمايش "به مراسم مرگ داداش خوش آمديد" اهدا شد.

 

در بخش کارگرداني نيز ضمن تقدير از حسين پاکدل کارگردان "عشق و عاليجناب" و آرش دادگر کارگردان "بازگشت افتخارآميز مردان جنگ"، جايزه برگزيده اين بخش به سمانه زندي‌نژاد کارگردان "به مراسم مرگ داداش خوش آمديد" اهدا شد.

 

در اين بخش از مراسم حسين پاکدل با اشاره به تلاشي که براي توليد و اجراي نمايش "عشق و عاليجناب" صورت گرفته و اينکه اجراي عمومي اين نمايش از تعهدات بنياد فرهنگي هنري رودکي بود که با تعويض مديريت منتفي شد، از معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواست تا با اجراي عمومي اين اثر نمايشي موافقت کند.

 

آرش دادگر نيز با اشاره به تمرين نمايش "بازگشت افتخارآميز مردان جنگ" در راهروهاي مجموعه فرهنگي هنري برج آزادي گفت: با وجود تمام اين تلاش‌ها و زحمات، امشب همسر من به دليل نداشتن بليت اجازه ورود به مراسم را پيدا نکرد.

 

در بخش مسابقه بين‌الملل سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر نيز هيئت داوران در بخش موسيقي جايزه برگزيده را به گروه Dazzle براي نمايش "قصر مه‌آلود" از ژاپن اهدا کردند. در بخش طراحي صحنه نيز يوشيکاتسو ايتو براي نمايش "قصر مه‌آلود" از ژاپن جايزه برگزيده را از آن خود کرد.

 

در بخش بازيگري مرد مسابقه بين‌الملل جشنواره سي‌‌ام، صابر ابر براي بازي در نمايش "ريچارد سوم" جايزه برگزيده را از آن خود کرد. در بخش بازيگري زن نيز ناتالي منتا بازيگر نمايش "بيست هزار فرسنگ زير دريا" از ايتاليا جايزه برگزيده را دريافت کرد.

 

در بخش نمايشنامه نويسي مسابقه بين‌الملل اين دوره از جشنواره نيز حميدرضا آذرنگ براي نمايش "دو ليتر در دو ليتر صلح" برگزيده شد و در بخش کارگرداني نيز جايزه برگزيده به آتيلا پسياني براي نمايش "ريچارد سوم" از ايران رسيد.

 

در سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر جايزه بخش دانشجويي به نمايش"ويران" به کارگرداني يوسف باپيري اهدا شد و جايزه قوه قضاييه بابت پرداختن به موضوعات اجتماعي و نقد درست به "آدمکش" به کارگرداني محمد زواربي‌ريا رسيد.

 

جايزه ويژه جشنواره سي‌ام به گروه نمايش "قصر مه‌آلود" از کشور ژاپن رسيد و نمايش "ريچارد سوم" به کارگرداني آتيلا پسياني توانست جايزه بزرگ سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر را از آن خود کند.

 

در اين مراسم از جمشيد مشايخي، اسماعيل خلج، احمد جولايي و شيرين بزرگمهر تجليل به عمل آمد و همچنين از مديران ارشاد استان‌هاي کرمانشاه، البرز، خراسان شمالي تقدير به عمل آمد.

 

منبع: مهر

نظر شما