يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۵
کد خبر: ۴۹۰۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳
بودجه 91 سازمان فرهنگي‌هنري تصويب شد
بودجه سازمان فرهنگي‌هنري شهرداري در سال 91 بعد از کش‌وقوس‌ها و بحث‌هاي مختلف در شوراي شهر تهران،سرانجام امروز ـ 23 بهمن‌ـ در جلسه غيرعلني شورا به ميزان 75ميليارد تومان به تصويب رسيد. البته قرار است اعتبار ديگري نيز از ساير سرفصل‌هاي بودجه به اين سازمان اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار «شهر» بخشي از بودجه هزينه‌اي سال 91 شهرداري تهران با رقمي معادل دو هزارو هفتادو پنج ميليارد تومان در جلسه امروز ـ 23 بهمن‌ـ شوراي شهر تهران به تصويب رسيد.

براساس اين گزارش در سرفصل کمک و پرداخت هاي ديگر به بخش عمومي ، کمک به سازمان فرهنگي ، هنري شهرداري تهران موضوعي بود که بيشترين زمان جلسه را به خودش اختصاص داد که در نهايت بودجه اين سازمان با رقمي معادل 75 ميليارد تومان تصويب شد و مقرر شد براي جبران بخش ديگري از بودجه پيشنهادي سازمان ، از ساير هزينه هاي شهرداري کاسته شود.

بنابراين‌گزارش شهرداري هنگام تدوين لايحه بودجه سال آينده، پيشنهاد 140 ميلياردي سازمان فرهنگي هنري را به 90 ميليارد کاهش داد. سه‌شنبه‌ـ18 بهمن‌ـ نيز در جلسه بررسي بودجه 91 برخي اعضاي شورا خواستار كاهش بودجه به 66 ميليارد تومان شدند. و در همين حال شوراي شهر تعرفه‌هاي آموزشي اين سازمان را كه تنها منبع درآمد آن محسوب‌مي‌شود، نيز كاهش داد.

امير خوراکيان رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري در اين جلسه با اشاره به کاهش پيشنهاد شهرداري توسط شوراي شهر تصريح‌کرد: اين بودجه دو سال است که تغييري نکرده است ادامه عدم افزايش بودجه سازمان فرهنگي سبب کمبودهاي جدي اين سازمان شده است.

او با اشاره به افزايش هزينه‌هاي نگهداري مراکز جديد اضافه شده به سازمان گفت: اين‌ موارد هزينه‌هاي تحميل شده به سازمان است که به آن کاهش تعرفه هاي آموزشي را که تنها منبع درآمد سازمان هستند، بايد اضافه کرد.

خوراکيان در جلسه امروز يکشنبه ـ23بهمن‌ـ شوراي شهر نيز با درخواست نسبت به عدم‌کاهش بودجه سازمان فرهنگي‌هنري به 66ميليارد تومان، پيشنهاد داد: براي تسهيل انجام برنامه‌هاي اين سازمان در سال 91 حداقل مبلغ 80 ميليارد تومان براي بودجه سال آينده سازمان در نظر گرفته شود که اين پيشنهاد با موافقت اعضاي شورا همراه شد.

سهم فرهنگ‌و هنر از بودجه شهر تنها 9درصد است

خسرو دانشجو سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» با تاکيد براين که بودجه سازمان فرهنگي‌هنري شهرداري کاهش نيافته و همان پيشنهاد شهرداري به تصويب رسيده است، گفت: بودجه بسيارخوبي براي اين سازمان در نظر گرفته شده و در اين رابطه موردي براي کاهش بودجه سازمان فرهنگي‌هنري وجود نداشته است.

 

او تاکيد کرد: در تقسيم‌ بودجه برحسب الويت براي موضوعات مختلف اعتباراتي در نظرگرفته مي‌شود که در اين زمينه براي مسائل فرهنگي بودجه خوبي در سال 91 در نظر گرفته شده است.

دانشجو افزود: سهم فعاليت‌فرهنگي در بودجه سال آينده شهرداري تهران نزديک به 9 درصد است که اين درصد مناسبي محسوب مي‌شود.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران تاکيد کرد: بودجه سازمان فرهنگي‌هنري کاهش پيدا نکرده است و همان پيشنهاد شهرداري به تصويب رسيده است.

نيازمند توجه به جبهه‌هاي فرهنگي هستيم

عضو كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: معتقدم مسئولاني كه خود را پيرو ولايت و مكلف به امر مقام معظم رهبري مي‌دانند، بايد درك صحيحي از جنگ نرم داشته باشند. از همين‌ رو اولويت ما اين است كه به جبهه‌هاي فرهنگي توجه كنيم و ابزارها و ملزومات لازم را براي فرماندهان و سربازان اين عرصه فراهم كنيم.

 

مرتضي طلايي در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» در مورد اقدامات سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران اظهارکرد: خوشبختانه در حال حاضر آن مواردي كه فلسفه وجودي تشكيل اين سازمان بوده، امروز در حال اجرايي شدن است و بدون شك ما اين اقدامات را آغازي براي وقايع مثبت فرهنگي در شهر تلقي مي‌كنيم تا با همت اين سازمان بتوانيم به‌ديانت، اخلاق، معنويت و تفكر انقلابي و ديني در پايتخت دست يابيم.

 

او با اشاره به برنامه ريزي هاي سازمان فرهنگي هنري افزود: اگر بتوانيم اين فعاليت‌ها را با برنامه و به‌نحو مطلوب ارائه كنيم، با توجه به فطرت پاك مردم و شهروندان مورد پذيرش و استقبال قرار مي‌گيرد، لذا آن شهر اسلامي، قراني، ولايي و ايراني كه ما به‌دنبال آن هستيم، دور از انتظار نخواهد بود.

 

عضو كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: در اين راه بايد به نيازها، مشكلات و موانع نيز توجه كرده و آنها را مرتفع كنيم، از همين رو بايد اساس، بستر و زيرساخت‌هاي لازم براي رسيدن به اهداف سازمان فراهم شود.

 

او بر ضرورت ارتقاي بودجه‌هاي فرهنگي تاكيد و اظهار كرد: معتقدم مسئولاني كه خود را پيرو ولايت و مكلف به امر مقام معظم رهبري مي دانند، بايد درك صحيحي از جنگ نرم داشته باشند، از همين‌ رو اولويت ما اين است كه به جبهه‌هاي فرهنگي توجه كنيم و ابزارها و ملزومات لازم را براي فرماندهان و سربازان اين عرصه فراهم كنيم.

 

طلايي با بيان اين كه انتظارمان اين است كه بودجه سال اينده اين سازمان افزايش يابد، خاطرنشان كرد: به علاوه بايد فلسفه وجودي و رسالت اين سازمان در كنار شرايط و نيازهاي جامعه را در برهه كنوني را مدنظر قرار دهيم و منابع مالي لازم براي نيازهاي موجود را تامين كنيم.

 

او اضافه كرد: شوراي اسلامي شهر تهران هم نهايت سعي خود را در اين زمينه به‌خرج مي دهد، البته اين شورا بر اجراي برنامه‌ها نظارت خواهد داشت تا با ياري خداوند اهداف موردنظر برآورده شود.

نظر شما