دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۹۱۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
اکران فيلم «شب» به کارگرداني رسول صدر عاملي و با بازي امين حيايي، عزت‌الله انتظامي و خسرو شکيبايي از فردا آغاز خواهد شد.

به گزارش «شهر» فيلم سينمايي «شب» به کارگرداني رسول صدر عاملي و تهيه کنندگي کمال‌الدين طباطبايي و نويسندگي کامبوزيا پرتوي ساخته سال 1386 از فردا اکران خود را آغاز خواهد کرد.

 

اين فيلم در گروه سينمايي عصرجديد و سالن‌هاي آزادي، ايران، پرديس ملت، پرديس ملت، پرديس زندگي، جوان، موزه سينما، مرکزي، بهمن، پرديس تماشا، راگا، شاهد، کارون، پايتخت، ماندانا و پرديس شکوفه روي پرده مي‌رود.


فيلم «شب» بعنوان نخستين قسمت از سه گانه «زائر» رسول صدرعاملي براي اولين‌بار در سال 86 توليد و در بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر به نمايش در آمد.

حضور درخشان سه بازيگر از سه نسل بازيگري در کنار هم از نقاط برجسته اين فيلم بود که از آن ميان امين حيايي توانست براي نخستين بار سيمرغ بهترين بازيگري جشنواره فيلم فجر را نصيب خود کند.

 

در خلاصه داستان «شب» که در آن عزت‌الله انتظامي، زنده‌ياد خسرو شکيبايي و امين حيائي بازي مي‌کنند، آمده است: گروهباني براي تحويل دادن مجرمي سابقه‌دار به زندان يکي از شهرستان‌ها، مجبور مي‌شود که به همراه مجرم و دستبند، شبي را در مشهد بگذراند. فيلمنامه اين فيلم با طرحي از اصغر فرهادي توسط کامبوزيا پرتوي به نگارش درآمده است.

 

عوامل توليد فيلم «شب» عبارتند از:

کارگردان: رسول صدرعاملي،

نويسنده: کامبوزيا پرتوي،

طرح اوليه داستان:اصغر فرهادي،

مدير فيلمبرداري: ابراهيم غفوري،

طراح صحنه و لباس: آيدين ظريف،

صدابردار: محمد مختاري،

طراح گريم: محمدرضا قومي و تهيه‌کننده: کمال طباطبايي.

نظر شما