دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۱
کد خبر: ۴۹۱۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 6 خبر داد
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 6 از شركت دو هزار و 600 دانشجوي جديدالورود دانشگاه‌ها و مدارس حوزه علميه شهر تهران در طرح فصل همدلي خبر داد.

رضا دوستعلي در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اين مطلب گفت: در اين طرح كه از هفته دوم آبان‌ماه آغاز شده است دانشجويان و طلاب جديدالورود در قالب تورهاي تهران‌گردي از اماكن ديدني و فضاهاي تاريخي و فرهنگي شهر تهران بازديد مي‌كنند.


رييس فرهنگسراي سرو با بيان اينكه اين طرح در سال‌هاي گذشته ويژه دانش‌آموزان نيز برگزار شده است، افزود: البته در سال‌هاي گذشته فصل همدلي مخصوص دانشجويان نيز برگزار شد ولي امسال قصد داريم طبق برنامه‌ريزي و هماهنگي‌هاي دقيق‌تر ميزبان دانشجويان و طلاب بيشتري باشيم.



وي ادامه داد: فصل همدلي يكي از طرح‌هاي فرامنطقه‌اي محسوب مي‌شود كه چهارشنبه و پنجشنبه اين هفته (27 و 28 بهمن‌ماه) آخرين اجرا در سال جاري برگزار مي‌‌‌شود. در اين طرح هر هفته 400 دانشجو جديدالورود شهرستاني از موزه‌ها و اماكن فرهنگي پايتخت بازديد كردند ضمن اينكه در خلال اين بازديد كارگاه‌هاي فصل زندگي دانشجويي نيز تشكيل شد.


دوستعلي با اشاره به توزيع بسته‌هاي فرهنگي در بين دانشجويان، گفت: در اين بسته‌ها، دو كتابچه طنز با عناوين مدهاي جهشي و بفرماييد خواستگاري، يك كتاب «دانشجو بايد زميني باشد»، كتابچه 30 تلنگر 30 تدبر و مجلاتي مانند شهر فردا در نظر گرفته شده است. اين طرح با توجه به تراكم جمعيت و سرانه دانشجويي در منطقه 6 در سال آينده به عنوان طرح مصوب در حوزه دانشجويي در برنامه‌هاي سازمان پيشنهاد شده است.


وي در ادامه به برنامه‌هاي ديگر اين منطقه تا پايان سال جاري اشاره كرد و اظهار داشت: در اين فاصله 9 آيتم محلي منطقه‌اي با 14 اجرا در نظر گرفته شده است كه در فرهنگسراهاي شفق و سرو، كتابخانه شهيد جهان‌آرا، موزه دكتر شريعتي و خانه فرهنگ گل‌ها برگزار مي‌شود.


به گفته رييس فرهنگسراي سرو، رصد شامگاهي و طب نياكان در فرهنگسراي شفق، توليد محصول فرهنگي توسط موزه دكتر شريعتي، طب اسلامي ايراني و قصه‌هاي خوب براي بچه‌هاي خوب از سوي خانه فرهنگ گل‌ها و شميم ولايت به مناسبت ميلاد امام حسن عسگري (ع)، شب شعر شيدايي واژه‌ها و نمايشگاه و بازارچه هنر در فرهنگسراي سرو از جمله برنامه‌هاي در نظر گرفته شده تا پايان سال است.

نظر شما