يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۰
کد خبر: ۴۹۲۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
راه‌اندازي «خانه‌هاي تسنيم» در محلات منطقه 4
جلسه توجيهي مديران محلات در ارتباط با راه اندازي خانه تسنيم در شهرداري منطقه 4 برگزار شد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 4 ، نرگس معدني پور ، مدير کل امور بانوان شهرداري تهران با اشاره به اينکه "تسنيم" به معناي اعتلا و بلندي و نام چشمه اي در بهشت است، اظهار داشت: اين نام شايسته بانوان است که شامل فعاليت ها و ماموريتهايي برگرفته از حروف تسنيم از قبيل "ت" توانمندسازي،"س" سبک زندگي اسلامي – ايراني ،‌"ن" نهاد خانواده ،"ي "ايثار و يکدلي و "م" مشارکتهاي اجتماعي است .

وي ادامه داد: :اين فعاليت ها با توجه به مسايل اولويت دار بانوان در شهر تهران ، طراحي شده که ويژگي هاي مهم و مشترک آنها شامل تاکيد بر آموزش و توانمندسازي ،‌توسعه ظرفيت هاي اجتماعي بانوان ،‌گسترش زيرساختهاي حوزه بانوان در محلات و .... است که مديريت محله با جلب مشارکت بانوان و اجراي پروژه هاي مناسب مرتبط با طرح ،‌زمينه هاي بهبود وضعيت و کيفيت زندگي بانوان محله خود را فراهم مي نمايند .

مدير کل امور بانوان شهرداري تهران با اشاره به وظايف مديران محلات در راه اندازي" خانه تسنيم " افزود: مديران محلات بايد به شناسايي بانوان فعال در محله و آموزش آنها بپردازند تا آنها به عنوان تسهيلگر در سطح محلات خود به شناسايي ظرفيت محل و آسيب شناسي در حوزه زنان فعاليت کنند تا مشکلات موجود در اين حوزه با توجه به ظرفيت محل رفع گردد.

وي افزود: يکي ديگر از وظايف مديران محلات شناسايي ظرفيت ها براي مناسب سازي فضاي شهري براي زندگي بانوان است ، چراکه ممکن است برخي فضاهاي شهري براي تردد آقايان امن باشد اما براي بانوان مخاطره انگيز مانند پل هاي عابر پياده که اطراف آن پوشيده شده است.

معدني پور با نفي موازي کاري در "خانه تسنيم" با ديگر خانه ها ، گفت: تلاش اين خانه براي هم افزايي خدمات براي گروه هدف است و ازآنجا که تحکيم بنيان خانواده به حوزه بانوان سپرده شده است "خانه تسنيم" نقش مهمي را در اين زمينه به عهده دارد.

در ادامه اين نشست سمانه زماني معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه چهار از راه اندازي خانه هاي تسنيم در سراهاي محلات خبر داد و گفت: با توجه به نقش کليدي سراهاي محلات در تامين نيازهاي فرهنگي و اجتماعي شهروندان، جانمايي خانه هاي تسنيم در دل اين مراکز فرهنگي مي تواند نيازهاي ضروري شهروندان را تامين نمايد.

نظر شما