يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۷
کد خبر: ۴۹۲۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
حداد عادل در بازديد از ستاد مديريت بحران شهر تهران:
رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در حاشيه بازديد از امکانات مرکز فرماندهي و ستاد مديريت بحران شهر تهران با تاکيد بر ضرورت آمادگي مقابله با سوانح طبيعي به ويژه زلزله گفت: غلبه بر مخاطره لرزه‌خيزي شهر تهران نيازمند تدبير و اجراي مجموعه‌اي از تمهيدات قبل از وقوع زمين‌لرزه است.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، دکتر غلامعلي حداد عادل در گفت و گويي در جريان اين بازديد افزود: از قديم حکما گفته‌اند که علاج واقعه را قبل از وقوع بايد کرد و اين نکته‌اي عقلاني است و در مورد خطر زلزله تهران نيز نبايد اين مخاطره به دست فراموشي سپرده شود.


وي گفت: اگر صرفاً منتظر بمانيم تا زلزله بيايد و آن وقت وارد عمل شويم ، زمان اجراي طرح‌هاي پيشگيري و آمادگي را از دست داده‌ايم و براي جبران خسارت دير خواهد شد. بنابراين بايد قبل از وقوع هر نوع حادثه از جمله زلزله احتمالي تهران تدبير کنيم تا تلفات و خسارت کمتر شود.


وي گفت: زلزله تهران قبل از اينکه مسئله‌اي فردي باشد، مسئله‌اي ملي است و کساني که در اين حوزه فعاليت مي‌کنند بايد به ابعاد کلان اين موضوع و پيامد هاي آن در بعد ملي توجه داشته باشند.


دکتر حداد عادل همچنين پيش از اين بازديد در گردهمايي سالانه اعضاي کانون دانش‌آموختگان ژاپن(مونبوکاگاکوشو) که در سالن آمفي‌تئاتر اين سازمان و با حضورجمعي از اعضاي اين کانون برگزار شد، به شاخص هاي ارزشمند فرهنگ مردم ژاپن از جمله نظم، کار تيمي، پشتکار، راستگويي، سخت‌کوشي و توجه به حفظ محيط زيست اشاره کرد و گفت: دانش‌آموختگان ايراني در کشور ژاپن بايد از نکات ارزشمند فرهنگ ژاپن بهره‌برداري نمايند و اين آموزه‌هاي مثبت را بکار گيرند و در ترويج آن بکوشند.


وي تاکيد کرد که بايد نکات ارزشمند فرهنگ ژاپن شناسايي شود.


همچنين مهندس محسن نادي قائم مقام سازمان در اين گردهمايي به تاريخچه برنامه‌هاي پيشگيري و آمادگي در برابر زلزله در دهه‌هاي اخير به ويژه بعد از وقوع زلزله بم اشاره کرد و گفت: با توجه به توانمندي و گستردگي فعاليت شهرداري تهران، قانونگذار در تهران، مديريت بحران را به شهردار تهران سپرده است و اين سازمان بعنوان بازوي شهردار تهران در مديريت بحران، طرح‌ها و برنامه‌هاي گسترده‌اي را در بخش‌هاي قبل، حين و بعد از وقوع بحران پيش‌بيني و اجرا کرده است.

نظر شما