يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۰
کد خبر: ۴۹۲۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
حضرت آيت الله خامنه‌اي تأکيد کردند: ملت ايران با اين بصيرت، ايستادگي و حضور به هنگام در صحنه، هيچگاه شکست نخواهد خورد و در انتخابات 12 اسفند نيز ملت بار ديگر هوشياري و موقع شناسي خود را نشان خواهد داد و با حضور پرشور و فراوان خود در انتخابات مجلس نهم، ضربه سخت ديگري به دشمن خواهد زد.

 به گزارش«شهر»، به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح چهارشنبه-26 بهمن-در ديدار هزاران نفر از علماء، مسئولان و قشرهاي مختلف مردم آذربايجان، با اشاره به حضور دهها ميليوني و بسيار پرشورتر و با نشاط تر مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال، چرائي اين اعجاب آفريني و عظمت ملت عزيز ايران را، بصيرت و موقع شناسي بي نظير آنان دانستند و تأکيد کردند: ملت ايران با اين بصيرت، ايستادگي و حضور به هنگام در صحنه، هيچگاه شکست نخواهد خورد و در انتخابات 12 اسفند نيز ملت بار ديگر هوشياري و موقع شناسي خود را نشان خواهد داد و با حضور پرشور و فراوان خود در انتخابات مجلس نهم، ضربه سخت ديگري به دشمن خواهد زد.

در اين ديدار که در آستانه 29 بهمن، سالروز قيام مردم تبريز بر ضد رژيم ستم شاهي در سال 1356، برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامي حوادث مهم انقلاب اسلامي را درس آموز و شاخص هاي عمده در مسير حرکت بسوي قله ها و اهداف برشمردند و با اشاره به راهپيمايي عظيم ملت ايران در 22 بهمن افزودند: امسال همه تأکيد داشتند که حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن در سراسر کشور، نسبت به سالهاي قبل، پرشورتر و با نشاط تر بوده است اما سؤال مهم اين است که چرا امسال شاهد چنين حضور با عظمت تري بوديم؟


حضرت آيت الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: پاسخ به اين سؤال جز به بصيرت و موقع شناسي کم نظير مردم بر نمي گردد زيرا ملت ايران امسال احساس کرد که کشور و نظام و اسلام به اين حضور نيازمند است.

ايشان با اشاره به تبليغات پرحجم و گسترده رسانه ها و دستگاههاي تبليغاتي جبهه دشمن عنود و شرير، تحت هدايت شبکه صهيونيستي جهاني، تأکيد کردند: هدف اصلي تبليغات متراکم، القاي اين دروغ بزرگ بود که ملت شجاع، مؤمن و امتحان داده ايران، نسبت به انقلاب، اسلام و اهداف والاي خود سست و بي انگيزه شده است.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: تمرکز اين تبليغات هم برروي راهپيمايي 22 بهمن بود تا شايد حضور مردم کمرنگ و بي رونق شود اما ملت ايران با بصيرت و موقع شناسي اعجاب برانگيز ، متوجه اين ترفند دشمن شد و با حضور عظيم خود در راهپيمايي 22 بهمن امسال، به دهان دشمن کوبيد.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به گزارشهاي موثق درخصوص حضور بسيار پرشور و گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن در هشتصد و پنجاه شهر کشور خاطرنشان کردند: اين ملت ايران است. اين ملت با چنين بصيرت و موقع شناسي و حضور در صحنه، شکست نخواهد خورد.

ايشان تأکيد کردند: آنهايي که بايد پيام اين حضور با عظمت مردم ايران در راهپيمايي 22 بهمن را بگيرند، گرفتند و آنهايي که در مغزهاي الکلي و آفت ديده خود، خيالاتي در سر مي پروراندند، متوجه شدند که در ايران چه خبر است و ملت قهرمان ايران چگونه در صحنه حاضر است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش دستگاههاي تبليغاتي جبهه استکبار براي منعکس نشدن حقيقت و عظمت حضور مردم افزودند: کساني که مدعي آزادي اطلاعات و اخبار هستند، اخبار مربوط به اين راهپيمايي را سانسور کردند و راهپيمايان ميليوني تهران را هزاران نفر و جمعيت دهها ميليوني کشور در راهپيمايي را صدها هزار نفر عنوان کردند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي تأکيد کردند: دشمن همواره از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، انواع شيوه هاي دروغ پردازي، تقلب، خدعه و تزوير را بکار گرفته است اما هنگامي که پيام صادقانه يک ملت از دل برآيد، کار خود را خواهد کرد و احساس حضور و انقلابي گري و حرکت همراه با عزم راسخ، همچون هواي خوش بهاري در همه جا نفوذ و همه را بهره مند خواهد کرد.

ايشان افزودند: نمونه آشکار اين واقعيت، تحولات اخير در شمال آفريقا، و کشورهاي عربي و دنياي اسلام و فراگير شدن شعارهايي است که روزي ملت ايران، مظلومانه آنها را سر مي داد.

رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: اسلام در حرکت عظيم خود به نقطه حساسي رسيده است و نسلهاي آينده شاهد حوادث مهمي خواهند بود که دنيا را دگرگون خواهد کرد و سياستهاي مسلط مادي مستکبرانه را نيز از بين خواهد برد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: کانون اصلي اين حرکت، جمهوري اسلامي ايران است و جوشش اوليه آن هم از ايران بوده و ملت ايران همچنان ايستاده است.

ايشان، ايستادگي ملت ايران را رمز موفقيت و دستاوردهاي بزرگ نظام اسلامي دانستند و افزودند: هنگامي که ملتي مي ايستد و در مقابل شبکه پرهيمنه و پرهياهو دشمن به خود ترس و واهمه راه نمي دهد، در عرصه هاي علم و فناوري، اقتصاد، مسائل اجتماعي، سياست ورزي بين المللي و تأثيرگذاري بر ملتها، پيشرفت خواهد کرد و تفکر، دين و شعارش فراگير خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: به لطف خداوند و به برکت اين ايستادگي و استحکام دروني ملت ايران، جوانان ، با همت ها و استقامت خود کشور را همانند دسته گل خواهند ساخت و آن را تبديل به يک الگوي موفق و پيشرفته براي جهان اسلام خواهند کرد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي لازمه پيشرفت و سازندگي کشور را، استمرار حرکت در مسير صراط مستقيم الهي و راه اسلام، ديانت و شريعت و حفظ هوشياري و بصيرت و عمل به وظيفه دانستند و با اشاره به انتخابات پيش روي مجلس نهم افزودند: دستگاههاي تبليغاتي و رسانه هاي جبهه استکبار و عوامل هميشگي آنها، تلاش گسترده اي را آغاز کرده اند تا انتخابات مجلس، انتخابات بي رونقي باشد اما همه بايد بدانند که حضور مردم در انتخابات، کشور را به پيش خواهد برد و دشمن را در اجراي توطئه هايش دچار ترديد و تزلزل و وادار به عقب نشيني خواهد کرد.

ايشان تأکيد کردند: انتخابات پرشور ضربه سختي به دشمن خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه دلهاي مردم در دست خدا است، افزودند: با عنايت و کمک خداوند متعال، انتخابات مجلس نهم پرشور و با احساس و همراه با بصيرت و حضور فراوان مردم، برگزار خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي اظهار اميدواري کردند نتيجه انتخابات دوازدهم اسفند، انتخاب مجلس و نمايندگاني خوب براي ورود به عرصه کار و خدمت باشد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نقش و جايگاه آذربايجان و بويژه تبريز در حوادث و تحولات يکصد سال گذشته کشور، افزودند: مهمترين ويژگي قهرمانان و نام آوران تبريز همچون ستارخان و باقرخان، تدين و حرکت در مسير دين و پيروي از علماي دين بوده است.

ايشان همچنين با اشاره به نقش آفريني علما و مردم آذربايجان و تبريز در نهضت اسلامي و حوادث مربوط به پيروزي انقلاب اسلامي و بعد از آن ،خاطر نشان کردند: تقديم دو شهيد محراب از ميان پنج شهيد محراب ، و شجاعت و خط شکني لشکر دلاور و قهرمان عاشورا در دوران دفاع مقدس نمونه هايي از کارنامه درخشان و برجسته مردم آذربايجان است.

در ابتداي اين ديدار آيت الله مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه و امام جمعه تبريز در سخناني ضمن گراميداشت قيام 29 بهمن در سال 1356، به پيشگامي مردم آذربايجان در عرصه هاي مختلف انقلاب اسلامي اشاره کرد و گفت: مردم غيور و با بصيرت آذربايجان، در انتخابات 12 اسفند نيز حماسه اي فراموش نشدني خلق خواهند کرد.

نظر شما