دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۰
کد خبر: ۴۹۳۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵
عضو شوراي شهر تهران گفت: شهروندان ايده هاي نو بسياري در مديريت محله ها دارند ما نيز سعي مي‌کنيم با تخصيص بودجه به آنها شکل اجرايي دهيم.

به گزارش«شهر»، احمد مسجدجامعي در گفت وگو با ستاد خبري نخستين جشنواره برترين ايده‌هاي محلي «بام»، در خصوص ايده هاي شهروندي و ضرورت اجرايي شدن آنها، اظهار کرد:بارها اعلام کردم و هنوز هم مي گويم که يک سوم مطالبات شهروندان فرهنگي و اجتماعي است.


وي ادامه داد: شهرداري تهران نيز اين مطالبات را بر حسب اضطرار و اولويت پاسخ مي دهد در حالي که پاسخگويي به آنها برعهده دستگاه هاي ديگر است.


عضو کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران با بيان اينکه بودجه اين اقدامات در دستگاه اجرايي پيش بيني شده است، گفت: تجهيز کتابخانه مدارس برعهده نهاد اجرايي خاصي است و متولي خود را دارد اما با اين وجود شهرداري تهران بخشي از اين کار را برعهده دارد.


مسجدجامعي با اشاره به اينکه شهروندان ايده هاي خود را در تمامي بخش ها از جمله فرهنگي و اجتماعي از طريق شوراياران مطرح مي کنند، تصريح کرد: شوراي شهر سعي دارد با تخصيص بودجه اي به ايده هاي مطرح شده شکل اجرايي دهد .


وي همچنين خاطر نشان کرد: بسياري از ايده هايي که از سوي شهروندان ارائه مي شود نو هستند که اجرايي شدن آنها مشکلات محلات را حل و فصل مي کند ما نيز به عنوان نمايندگان مردم در شوراي شهر سعي مي کنيم تا در حد ممکن در فصل بودجه به اين ايده ها توجه کنيم.


نخستين جشنواره برترين ايده‌هاي محلي «بام» با هدف بهره‌مندي مديريت شهري از ايده‌ها و ابتکارهاي شهروندان در حل مسايل و معضلات محلي و اداره امور شهر با شعار «با مردم، براي مردم» برگزار مي‌شود.شهروندان مي‌توانند ايده‌هاي خود را در قالب طرح‌هاي عملياتي تدوين و تا 20 اسفند 1390به سراهاي محله تحويل دهند.

نظر شما