دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۸
کد خبر: ۴۹۳۸۶
|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲
انتقاد شهردار تهران از كارشكني در كار شهرداري؛
شهردار تهران با بيان اين‌كه هيچ‌گاه به‌دنبال كارهاي نمايشي از قبيل سوارشدن به‌مترو و اتوبوس نيست، چرا كه فرصت آن را ندارد، اما زمان‌هاي خاص مثل امروز از مترو براي حضور در اين برنامه بهره مي‌گيرد، اذعان كرد: اشهدبالله يكي از شرمندگي‌هاي من همين شلوغي مترو است كه در آن نمي‌توانيم كرامت انساني را رعايت كنيم و شهروندان در ساعات شلوغي با مشكل مواجه مي‌شوند.

به‌گزارش خبرنگار «شهر»، محمدباقر قاليباف، شهردار تهران صبح امروز ـ يك شنبه، 30 بهمن ـ در مراسم بهره‌برداري از ايستگاه متروي تجريش با تشكر از دست‌اندركاران اين پروژه و شهروندان منطقه يك گفت: اگر همراهي مالي و معنوي شهروندان، هم‌چنين انتقادات و پيشنهادات آن‌ها نبود، شاهد چنين پيشرفت‌هايي در شهر تهران نبوديم. ساخت اين ايستگاه خط يك مترو، يكي از پروژه‌هاي سخت و پرمشقتي بود كه در پايتخت اتفاق افتاد، كه نه تنها در تهران بلكه در كشور و منطقه هم از اين لحاظ مورد توجه است.

 

او ادامه داد: باور ما در انقلاب و نظام اسلامي مبتني بر باورهاي اسلامي است، هر پيشرفتي كه رخ مي‌دهد بايد از دو منظر و بعد مادي و معنوي به‌آن توجه شود كه از بعد معنوي رعايت كرامت انساني، اخلاق، انسانيت و معنويت اساس كار است و اتفافاتي كه در حوزه مادي هم روي مي دهد، بايد بتواند عدالت را در جامعه گسترش دهد.

  

گفتمان انقلاب اسلامي به ابعاد مادي و معنوي توجه دارد

  

شهردار تهران در ادامه گفت: البته اگر همين عدالت هم كه بر اساس يك برنامه‌ريزي مادي استقرار مي‌يابد، اگر در آن كرامت انساني مدنظر قرار نگيرد، كارگشا نخواهد بود.

  

او خاطرنشان كرد: گفتماني هم كه امروز در مديريت شهري و مبتني بر آرمان‌هاي امام (ره) و شهدا، خواسته‌هاي مقام معظم رهبري و توقعات همه مردم در نظر است، به‌دنبال تحقق هر دو بعد است. در كنار پيشرفت‌هايي كه در شهر در حوزه‌هاي مختلف عمراني، خدات شهري، حمل‌ونقل، زيباسازي و توسعه فضاي سبز اتفاق مي‌افتد، تنها يك بعد كار است كه البته بايد با عقلانيت، تدبير، رشد مستمر و پايدار و بر اساس برنامه‌ريزي دقيق صورت گيرد.

 

قاليباف ادامه داد: همان‌گونه كه مجموعه مديريت شهري امروزه اين شهامت و جرات را دارند كه زمان‌ انجام پروژه‌ها را با رعايت استانداردهاي لازم اعلام مي‌كنند، از سوي ديگر توجه به عدالت اجتماعي، اخلاق و انصاف را نيز در نظر گرفته‌اند.

  

يكي از شرمندگي‌هاي من همين شلوغي مترو است

  

او با بيان اين‌كه هيچ‌گاه به‌دنبال كارهاي نمايشي از قبيل سوارشدن به‌مترو و اتوبوس نيست، چرا كه فرصت آن را ندارد، اما زمان‌هاي خاص مثل امروز از مترو براي حضور در اين برنامه بهره گرفته است، اذعان كرد: اشهدبالله يكي از شرمندگي‌هاي من همين شلوغي مترو است كه در آن نمي‌توانيم كرامت انساني را رعايت كنيم و شهروندان در ساعات شلوغي با مشكل سوارشدن و پياده‌شدن مواجه مي‌شوند.

 

به‌گفته شهردار پايتخت، شايد زحمات به نوعي براي ما تلخ شود، اما نهايت تلاش خود را مي کنيم که به حفظ کرامت و آسايش شهروندان توجه لازم را داشته باشيم .

  

او خاطرنشان كرد: با اطمينان مي‌گويم كه در مجموعه مديريت شهري با همان گفتمان دفاع مقدس و با نيت پاك و اخلاص كه بايد به‌دنبال حل مشكلات هستيم، لذا بايد در گفتار و عمل خود با مردم صادق باشيم تا مردم ما را باور كنند و به‌حرف اعتماد كنند، چرا كه شهروندان‌مان به‌اندازه‌اي فهيم‌اند كه اگر مسائل را براي آن‌ها شرح دهيم، مي‌پذيرند و اگر اين روند شكل گرفت، نيازمند روش‌هاي غيراخلاقي نيستيم و حضور مردم نيز با اين رويكرد امكان‌پذير است.

  

گوش انقلابي، گوشي است كه انتقاد و نصيحت‌ها را بپذيرد

 

محمد باقر قاليباف اضافه كرد: مردم ما نيز اگر نقصي در مجموعه شهرداري مي‌بينند بايد من و همكارانم را مواخذه كنند. گوش انقلابي، گوشي است كه انتقاد و نصيحت‌ها را بپذيرد و عمل انقلابي، عملي است كه مستمر، پايدار و منطبق بر برنامه‌ريزي پيش برود و اين‌ها باورهايي است كه انقلاب اسلامي ما بر اساس آنها شكل گرفته و بايد سرلوحه همه كارهاي ما باشد.

   

او اساس كارها را بر اين دانست كه خداوند متعال و خلق او از اعمال ما راضي باشند، اظهار كرد: همه ما در شهرداري متعهد به‌مردم، جانبازان و ايثاگران هستيم، افرادي همانند هم‌سنگرم كه از 17 سالگي روي ويلچر زندگي مي‌كرد يا ديگري كه در چزابه تير به‌گلوي او اصابت كرده، 33 سال است كه با برانكارد جابه‌جا مي‌شود و تنها حركتش، حركات چشم است.

      

شهرداري يکي از سازمان‌هاي قابل اعتماد است

  

شهردار كلان‌شهر تهران تصريح كرد: از همين‌رو وقتي از مردم سوال مي‌شود کدام دستگاه مورد اعتماد شماست،آنها مي گويند شهرداري يکي از سازمان‌هاي قابل اعتماد نسبت به ساير سازمان‌ها است. اين نشان از آن دارد که مردم مي بينند و با ذهن و عقل خود مي‌سنجند. البته نواقصي داريم، اما مجموعه مديريت شهري مصمم است تا پيشرفت و رشد را در دو بعد مادي و معنوي پيش ببرد.


در بخشي از كارهاي شهرداري كارشكني مي‌شود، اين انصاف نيست

 

او با بيان اين‌كه قول داديم، امسال 400 واگن را وارد كنيم، اما اين موضوع هنوز محقق نشده است، خاطرنشان كرد: با صراحت مي‌گويم در بخشي از كارهاي شهرداري كارشكني مي‌شود و اين انصاف نيست. اين هم گفته من نيست، گفته مراجع ذي‌صلاح است. او تاكيد كرد: ما تلاش کرديم با همه مشکلات کارها را پيش ببريم، ولي رفع بعضي مشکلات به راحتي صورت نمي گيرد. مانند اين‌که بيش از 3 ماه است که واگن هاي مترو در گمرک باقي مانده، در حالي که اگر عزم بر انجام آن وجود داشت، طي 15 روز قابل انجام بود.

  

قاليباف درادامه تاكيد كرد: ازدحام مترو باعث شرمندگي من است؛ من خودم را به‌عنوان شهردار مسئول مي‌دانم، اين مشكل من است و بايد حل شود كه بر اين اساس تا پايان سال 140 واگن جديد را وارد خطوط مترو كنيم.

شهردار تهران با بيان اينکه ما مسئول هستيم تا مشکلات را تحمل و هم حل کنيم، اظهار اميدواري کرد که تمامي قول‌ها و وعده‌هايي که مديريت شهري به مردم داده است، تا پايان سال محقق شود.

  

تا وقتي شهردارم، در حوزه مسائل سياسي دخالت و اظهار نظر نمي‌کنم

   

بر اساس اين گزارش، شهردار تهران در حاشيه مراسم افتتاح ايستگاه متروي تجريش، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر انتخابات پيش رو و ليست‌هاي انتخاباتي گفت: تا زماني که در شهرداري هستم و مسئوليت کار فني دارم در حوزه مسائل سياسي دخالت و اظهار نظر نمي‌کنم، ولي با توجه به اين که مجلس در کار ما بسيار تاثيرگذار است اميدوارم اصولگراياني که معتدل با عقلانيت و با تدبير کار را دنبال مي کنند مورد قبول مردم واقع شوند و مردم آنها را انتخاب کنند، تا يک مجلس کارآمد و تاثير گذار داشته باشيم که هم در اجراي قوانين به خوبي نظارت داشته باشند و هم در تدوين قوانين به خوبي نقش ايفا کنند، اما راجع به ليست هاي انتخاباتي اظهار نظري نمي کنم.

   

او درباره بهره‌برداري از ايستگاه متروي تجريش گفت: اين ايستگاه، يکي از ايستگاه‌هاي مهم و خاص بوده است که با توجه به عمق اين ايستگاه مشکلات زيادي بر سر راه جود داشت و همچنين ما بايد با توجه به اين که اين ايستگاه، ايستگاه پاياني خط يک است محلي براي توقف و پارکينگ قطارها نيز در نظر مي گرفتيم.

  

150 كيلومتر از 218 كيلومتر خطوط مترو احداث شده

   

قاليباف افزود: ما مصمم هستيم تا بر اساس برنامه 5 ساله طول خطوط مترو را به 218 کيلومتر برسانيم که تاکنون توانستيم به بهره برداري حدود 150 کيلومتر مترو دست يابيم.

 

او تکميل خط 4 ، بهره‌برداري از ايستگاه اکباتان و اتصال آن به خط 5 را از ديگر برنامه هاي در دست اجرا دانست و گفت : ضمن تکميل خط 4 مترو در سال 91 تلاش خواهيم کرد که احداث خط 3 مترو که از جنوب غرب تهران (ساوه-آزادگان) تا شمال شهر پايتخت ( ازگل) ادامه دارد را احداث و تكميل کنيم.


شهردار پايتخت همچنين در مورد توقف واگن هاي مترو در گمرک گفت : 144 واگن مترو بيش از سه ماه است که در گمرک متوقف مانده که دليل اصلي اين توقف عدم تامين نقدينگي است اين در حالي است که اعتبارات مترو بايد 50 درصد توسط شهرداري و 50 درصد توسط دولت پرداخت شود و اين موضوع مشکلي است که با يک دستور مديريتي نيز قابل حل خواهد بود.

 

او ادامه داد: اين انصاف نيست که در روزهاي پاياني سال مردم در مترو تحت فشار باشند و واگن ها در گمرک خاک بخورند.

نظر شما