دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۹۴۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹
بيست و چهارمين نشست پژوهشي هنر با ياد استاد «علي كريمي» در نگارخانه برگ برگزار مي‌شود.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران، مراسم نكوداشت «علي کريمي»، استاد نگارگري معاصر، بعدازظهر فردا ـ سه‌شنبه، دوم اسفند ـ در محل نگارخانه برگ برگزار خواهد شد و در آن هادي سيف و محمدعلي کريمي سخنراني مي‌كنند.


استاد علي کريمي، در سال 1292ش در تهران به دنيا آمد. پس از گذراندن دوره ابتدايي تا سال دوم دبيرستان، ترک تحصيل کرد و با رضايت پدرش، به تنها مدرسة نقاشي آن زمان، يعني مدرسه صنايع مستظرفه رفت. کريمي 3 سال زير نظر اسماعيل آشتياني كار كرد و تا 18 سالگي در اين مدرسه درس هنر گرفت. سپس، در سال 1309 وارد مدرسة صنايع قديمه شد و با افرادي چون محمدعلي اسماعيل زاويه و ابوطالب مقيمي، از تعاليم هادي تجويدي بهره گرفت. 

  

وي در سال 1319 با احراز رتبه اول در رشته نگارگري و شبيه‌سازي و با دريافت هنرنامه عالي و درجه ليسانس هنرهاي زيبا، به عنوان استاد، در همان هنرستان به تعليم نگارگري پرداخت. البته او در شبيه‌سازي و پرتره‌سازي نيز مهارت داشت.


علي کريمي در سال 1337ش (1958م) در نمايشگاه جهاني بروکسل (شش ماه)، به عنوان هنرمند و نمايند? هنرهاي زيباي کشور حضوري فعال داشت و حاصل آن مدال درجه اول طلا (گراندپري) بود. «کريمي» عناويني چون بازرس عالي هنرهاي زيبا (1324)، کفيل اداره هنرهاي ملي(1326)، رئيس اداره هنرهاي ملي، بازرس مخصوص هنرهاي زيباي کشور و رئيس هنرستان هنرهاي زيباي پسران تهران را در كارنامه خود دارد و در سال 1376 درگذشت.


مراسم نكوداشت علي كريمي، ساعت 16 تا 18 فردا با برگزاري نمايشگاه آثار، اسناد و عکس همراه خواهد بود كه تا 11 اسفند براي بازديد علاقمندان در محل نگارخانه برگ واقع در انتهاي پاسداران، ميدان سوسنگرد (هروي)، خيابان وفامنش، خيابان جمالي، عمارت عين‌الدوله، داير خواهد بود.

نظر شما