يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۳
کد خبر: ۴۹۴۴۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
يك عضو كميسيون اجتماعي مجلس گفت: «دود كارشكني دولت در كار شهرداري به چشم مردم مي رود. مردم هزينه اين كارشكني ها را مي دهند و نهايتا به نظر من اين رقابت هاي كودكانه به ضرر مردم تمام مي شود.»

فرارو: محمدباقر قاليباف روز يکشنبه در مراسم افتتاح ايستگاه متروي تجريش گفت: «144 واگن مترو بيش از سه ماه است که در گمرک متوقف مانده که دليل اصلي اين توقف عدم تامين نقدينگي است اين در حالي است که اعتبارات مترو بايد 50 درصد توسط شهرداري و 50 درصد توسط دولت پرداخت شود و اين موضوع مشکلي است که با يک دستور مديريتي نيز قابل حل خواهد بود.» وي با بيان اينکه در برخي از کارهاي شهرداري کارشکني مي شود و اين انصاف نيست، تاکيد کرد: «ما تلاش کرديم با همه مشکلات کارها را پيش ببريم ولي رفع بعضي مشکلات به راحتي صورت نمي گيرد.»

 

از سوي ديگر سيدمحمدهادي ايازي سخنگوي شهردار تهران در نشست خبري دوشنبه با اشاره به مشکلات متروي تهران و واگن هاي در گمرک مانده گفت: «شهرداري تا آنجا که امکانات اجازه داده حمايتهاي مالي خود را از مترو دريغ نکرده اما همانطور که مجلس در خصوص استفاده از صندوق ذخيره ارزي و پرداخت سهم دولت از يارانه ها تأکيد داشته ما نيز براي توسعه متروي تهران به اين بودجه نيازمنديم و اميدوار بوديم با توجه به افزايش قيمت نفت قوانين مصوب مجلس اجرايي شود در حالي كه معاون پارلماني دولت رسما اعلام کرده ما برداشت شهرداريها از صندوق ذخيره ارزي را قانون نمي‌دانيم و آن را اجرا نمي‌کنيم.»

 

داريوش قنبري عضو كميسيون اجتماعي مجلس در گفتگو با فرارو گفت: «من علت كارشكني دولت در كار شهرداري را همچنان ادامه همان رقابت هاي انتخاباتي گذشته مي دانم. يعني در مجموع دولت آقاي احمدي نژاد را به عنوان يك دولت تبليغاتي مي دانم. دولتي كه فقط به فكر تبليغات است و مايل نيست كه رقباي سياسي وي به نوعي مطرح بشوند. اكنون هم كه ديگر خود آقاي احمدي نژاد كانديداي دوره بعد نمي تواند بشود اما ظاهرا به دنبال اين است كه كسي را به جاي خود جايگزين كند و خيلي مايل نيست اجازه بدهد كه به خصوص رقباي گذشته اش مطرح بشوند.»

 

نماينده مردم ايلام ادامه داد: «دولت همواره بدنبال اين بوده كه به نحوي امورات شهراري پيش نرود و در مجموع، آن رقابت هاي انتخاباتي دوره نهم رياست جمهوري را با آقاي قاليباف ادامه داده و بيش از آنكه به دنبال حل مشكل شهروندان باشد بدنبال اين بوده كه به نحوي همان رقابت هاي سياسي گذشته را به پيش ببرد. بدين لحاظ همچنان ما شاهد اين رقابت كودكانه هستيم كه از سوي دولت عليه رقباي گذشته آن اجرا مي شود. در حالي كه هر دولتي انتخاب مي شود با رقباي خود رفيق مي شود و سعي مي كند از آنها براي حل مسائل و مشكلات استفاده كند و اگر رقباي او در پست يا مقامي هستند براي حل مشكلات به آنها كمك كند اما آنچه كه ما الان شاهد هستيم تداوم رقابت ها است و براي آقاي احمدي نژاد تداوم رقابت ها اهميت دارد و پيگيري مسائل و مشكلات مردم در مراحل بعدي اهميت هستند.»

 

اين عضو كميسيون اجتماعي مجلس گفت: «بحث ديگري هم كه در سنگ اندازي دولت بر سر خدمات شهرداري وجود دارد اين است كه آقاي احمد نژاد هم شهردار بوده و مايل نيست كه اقدامات شهرداري كه بعد از او آمده آنقدر نمود داشته باشد كه به نحوي اقدامات وي در شهر تهران زير سوال برود. حقيقت اين است در دوراني كه آقاي احمدي نژاد شهردار تهران بود، اقدام عمراني خاص و قابل توجهي در شهر تهران صورت نگرفت. تنها كاري كه ايشان كرد اين بود كه تعدادي دوربرگردان در اتوبان ها و بزرگراهها ايجاد كرد و به جز اين من اقدام خاصي را از آقاي احمدي نژاد نديدم.»

 

 

 

قنبري ادامه داد: «اما آقاي قاليباف انصافا يك توسعه همه جانبه اي را در شهر تهران پيگيري كرده است. از يك طرف در بعد زيربنايي كارهاي خيلي اساسي و مهمي مانند تونل توحيد را احداث كرده و الان هم تونل نيايش كه در حال احداث است و در ارتباط با توسعه اتوبان ها در داخل شهر اقدامات خوبي را پيگيري كرده است. و علاوه بر اين كار خوب ديگر آقاي قاليباف بحث بهسازي معابر و پياده روها است. همچنين در ارتباط با بحث زيباسازي اقدامات قابل توجهي را ايشان داشته اند و در مجموع در ارتباط با فضاي سبز هم كار خيلي مهمي در سطح شهر تهران انجام شده است تا جايي كه بوستان هاي زيادي در دوران شهرداري آقاي قاليباف احداث شده است و علاوه بر اين در حاشيه اتوبان ها فضاي سبز بسيار قشنگي ايجاد شده است.»

 

وي افزود: «از طرف ديگر حوزه فرهنگي و اجتماعي هم در مجموع مورد توجه و عنايت خاصي در دوره آقاي قاليباف بوده است. اما در دوره آقاي احمدي نژاد ما توسعه همه جانبه را به اين شكل نداشته ايم و شايد در دوره اي كه ايشان شهردار تهران بود يك پارك هم من نديدم كه احداث شده باشد.»

 

قنبري درباره پيامدهاي كارشكني دولت در كار شهرداري گفت: «دود كارشكني دولت در كار شهرداري به چشم مردم مي رود. مردم هزينه اين كارشكني ها را مي دهند و نهايتا به نظر من اين رقابت هاي كودكانه به ضرر مردم تمام مي شود.»

 

قنبري درباره اظهارات معاون پارلماني دولت گفت: «آقاي ميرتاج الديني حق چنين برداشتي از قانون را ندارد. قانون تكليف را مشخص كرده و آقاي ميرتاج الديني بالاتر از قانون نيست و ايشان مكلف است كه به عنوان نماينده پارلماني دولت قانون را اجرا كند و به جز اجرا حق ندارد اظهارنظر ديگري داشته باشد و اينكه گفته شود فلان قانون را اجرا نمي كنيم، خلاف قانون است و به نظر من ايشان بايد در مراجع خاص نظارتي پاسخگو باشند.»

نظر شما