دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۹
کد خبر: ۴۹۴۷۶
|
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
تور موسيقي حسين عليزاده در آمريكاي‌شمالي پايان يافت
كنسرت حسين عليزاده از روزهاي آغازين سال جديد ميلادي در 10 شهر امريكا و كانادا روي صحنه رفت كه به روايت مطبوعات امريكا و كانادا، هر يك از كنسرت‌هاي عليزاده در معرفي بيش از پيش موسيقي ايراني به علاقه‌مندان خارجي تاثير بسزايي داشت و استقبال زيادي از آنها به عمل آمد.

حسين عليزاده، نوازنده بنام تار و سه‌تار ايراني يكي از پركارترين سال‌هاي فعاليت خود را پشت سر گذاشت.
او كه پاييز امسال با شهرام ناظري در قالب «گروه دوستي» در تهران روي صحنه رفته بود، از روزهاي آغازين سال جديد ميلادي در 10 شهر امريكا و كانادا روي صحنه رفت كه به روايت مطبوعات امريكا و كانادا، هر يك از اين كنسرت‌ها در معرفي بيش از پيش موسيقي ايراني به علاقه‌مندان خارجي تاثير بسزايي داشت و استقبال زيادي از آنها به عمل آمد.

 


آخرين مقصد اين نوازنده، شهر بركلي آمريكا بود. عليزاده اين‌بار به همراه پژمان حدادي، نوازنده تنبك ساكن لس‌آنجلس در مركز «رود راماندير» دانشگاه بركلي روي صحنه رفت. در اين كنسرت كه «آن و آن» نام داشت قطعات مختلفي از جمله قطعات آلبوم «آن و آن» به اجرا درآمد.



روزنامه هافينگتون‌پست، عليزاده را موسيقيداني براي تمام مشرق‌زمين معرفي كرد و ديلي‌نيوز با اطلاق «موسيقيدان افسانه‌اي» به وي، كنسرتش در انجمن آسيايي نيويورك را وسيله‌اي براي نزديكي ملت‌ها به يكديگر ارزيابي كرد. واشنگتن‌تايمز هم بابت اجراي اين نوازنده در شهر واشنگتن بخشي از مطالب خود را به او اختصاص داد و او را نوازنده صلح و دوستي معرفي كرد. شماري از كنسرت‌هاي عليزاده با حمايت انجمن آسيايي سازمان ملل و در قالب برنامه «صداها و نواهاي خلاق از مسلمانان آسيا» روي صحنه رفت.



مقصد اول تور آمريكاي‌شمالي عليزاده در سال 2012، شهر مونترال كانادا در تاريخ 27 ژانويه بود. اين نوازنده و آهنگساز بعد از آن در شهرهاي اتاوا (28 ژانويه)، تورنتو (29 ژانويه)، نيويورك (سوم فوريه)، واشنگتن (چهارم فوريه)، آتلانتا (دهم فوريه)، لس‌آنجلس (يازدهم فوريه)، سياتل (16 فوريه)، ونكوور (17 فوريه) روي صحنه رفت و مقصد آخر اين تور، شهر بركلي بود كه استقبال دانشگاهيان و مردم اين شهر را در پي داشت.


گفتني است پژمان حدادي كه عليزاده را در اين كنسرت‌ها همراهي مي‌كرد، از نسل جديد تنبك‌نوازان ايراني محسوب مي‌شود كه موفق به نوآوري توليد صداي ملوديك از تنبك شده است.


وي از 10سالگي نزد اساتيدي نظير بهمن رجبي و اسدالله حجازي به آموختن سازهاي كوبه‌اي پرداخت و از اعضاي اصلي دو گروه پرآوازه و فعال «ضربانگ» و «دستان» است و به غير از حسين عليزاده همراه با استاداني نظير شهرام ناظري و حسين عمومي به صحنه رفته است. آلبوم «آن و آن» اولين آلبوم وي و آلبوم «بانگ مهر» اثر گروه ضربانگ دومين آلبومي بود كه از اين نوازنده منتشر شد.

نظر شما