يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۹۵۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴
رهبر معظم انقلاب اسلامي تاکيد کردند: ملت ايران هيچگاه به دنبال سلاح هسته اي نبوده و نخواهد بود و به دنيا نيز ثابت خواهد کرد که سلاح هسته اي اقتدار آفرين نيست بلکه يک ملت با اتکاء به استعدادها و ظرفيت هاي بالاي انساني و طبيعي خود، توانايي شکستن اقتدار متکي به سلاح هسته اي را دارد.

به گزارش «شهر» به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(چهارشنبه) در ديدار رئيس و مسئولان سازمان انرژي اتمي و جمعي از دانشمندان هسته اي کشور، بزرگترين دستاورد موفقيت ها و پيشرفتهاي دانشمندان جوان در عرصه علم و فناوري هسته اي را، ايجاد احساس عزت نفس و عزت ملي در کشور و ارائه الگويي به ملتهاي منطقه و جهان از توانايي يک ملت براي ايستادگي در مقابل فشارها، استقلال و توانايي شکستن انحصار علمي قدرتهاي استکباري دانستند و تأکيد کردند: ملت ايران هيچگاه به دنبال سلاح هسته اي نبوده و نخواهد بود و به دنيا نيز ثابت خواهد کرد که سلاح هسته اي اقتدار آفرين نيست بلکه يک ملت با اتکاء به استعدادها و ظرفيت هاي بالاي انساني و طبيعي خود، توانايي شکستن اقتدار متکي به سلاح هسته اي را دارد.


رهبر انقلاب اسلامي وجود نيروي انساني کارآمد، هوشمند، دانشمند، خوش فکر و پرانگيزه در کشور را يکي از نعمت هاي الهي برشمردند و افزودند: اگر چه پيشرفتهاي دانشمندان جوان در عرصه فناوري هسته اي ابعاد مختلفي دارد اما مهمترين بُعد آن، ايجاد احساس عزت ملي و عزت نفس در ملت ايران است.


حضرت آيت الله خامنه اي، ايجاد روحيه عزت نفس در کشور را مرهون انقلاب اسلامي دانستند و خاطرنشان کردند: برخلاف تبليغاتي که تلاش دارد بگويد ملت ايران و جوانان اين کشور، «نمي توانند»، اما هر پيشرفت و دستاورد بزرگ علمي، بشارت مي دهد که ملت ايران «مي تواند».


ايشان دستاوردهاي علمي و فناوري هسته اي را مرتبط با منافع ملي و آينده کشور ارزيابي کردند و افزودند: چند کشوري که به ناحق و با انحصار علمي، خود را بر دنيا مسلط کرده و نام خود را نيز جامعه جهاني گذاشته اند، از شکسته شدن اين انحصار علمي بوسيله ملتها هراسناک هستند و بخشي از جنجال آفريني و هياهوي آنها بر ضد ملت ايران نيز به همين دليل است.


رهبر انقلاب اسلامي استفاده از علم براي زورگويي را بزرگترين جنايت بر ضد بشريت خواندند و تأکيد کردند: اگر ملتها بتوانند بصورت مستقل در عرصه هاي هسته اي، هوا – فضا، فناوري، علمي و صنعتي به پيشرفت دست پيدا کنند، ديگر زمينه اي براي سلطه زورگويانه قدرتهاي جهاني باقي نخواهد ماند.


حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به شکسته شدن انحصار علمي بوجود آمده بوسيله قدرتهاي سلطه گر، در ايران، خاطرنشان کردند: بايد با اتکاء به خداوند متعال و بدون توجه به جنجال ها مسير پيشرفتهاي علمي در عرصه هاي مختلف بويژه فناوري هسته اي با قدرت و جديت ادامه پيدا کند.


ايشان هدف اصلي جنجال آفريني قدرتهاي سلطه گر را، متوقف کردن حرکت پيشرفت علمي ملت ايران برشمردند و افزودند: شکي وجود ندارد که دستگاههاي تصميم ساز و تصميم گير در کشورهاي مقابل ما، به خوبي مي دانند که ايران به دنبال سلاح هسته اي نيست، زيرا جمهوري اسلامي ايران، از لحاظ فکري، نظري و فقهي داشتن سلاح هسته اي را گناه بزرگ مي داند و اعتقاد دارد نگهداري چنين سلاحي نيز بيهوده، پرضرر و پرخطر است.


رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: جمهوري اسلامي ايران مي خواهد به دنيا ثابت کند که داشتن سلاح هسته اي قدرت آفرين نيست و اقتدار از سلاح هسته اي بدست نمي آيد بلکه مي توان اقتدار متکي به سلاح هسته اي را درهم شکست و ملت ايران، اين کار را خواهد کرد.


حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد براينکه فشار، تحريم، تهديد و ترور نتيجه اي نخواهد داشت و ملت ايران به مسير پيشرفتهاي علمي خود ادامه خواهد داد، افزودند: اين فشارها و تحريم ها از يک جنبه نشانگر ضعف قدرتهاي استکباري است و در مقابل، ملت ايران را مستحکم تر خواهد کرد زيرا ملت از عصبانيت دشمن متوجه مي شوند که راه و هدف را درست انتخاب کرده اند و به آن ادامه خواهند داد.


ايشان موضوع هسته اي را نيز يک بهانه خواندند و خاطرنشان کردند: تحريم ها از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي وجود داشته است در حاليکه موضوع هسته اي، مربوط به چند سال اخير است، بنابراين مشکل اصلي آنها ، ملتي است که تصميم گرفته مستقل باشد، زير بار ظلم نرود و ظالم را افشاء کند و اين پيام را به همه ملتها نيز بدهد که اين کار را انجام داده است و بيشتر هم انجام خواهد داد.


رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: هنگامي که ملتي تصميم مي گيرد با توکل بر حمايتهاي الهي و تکيه بر قدرت دروني خود بايستد، هيچ مانعي نمي تواند جلوي او را بگيرد.


حضرت آيت الله خامنه اي دانشمندان هسته اي کشور را به بالا بردن همت ها و انگيزه ها در مسير پيشرفت هاي علمي توصيه کردند و افزودند: موضوع صنعت هسته اي فقط موضوع استفاده از آن در بخشهاي مختلف و ملي کشور نيست بلکه اين حرکت به جوانها، دانشمندان و ملت ، عزم و تصميم راسخ مي بخشد زيرا ايستاده و پرانگيزه نگه داشتن ملت بسيار مهم است.


در ابتداي اين ديدار آقاي دکتر عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي کشور، گزارشي از دستاوردهاي جديد صنعت هسته اي و همچنين تلاشهاي انجام گرفته براي بومي سازي اين دانش و استفاده از آن در بخشهاي پزشکي بويژه توليد راديو دارو و مطالعات کشاورزي ارائه کرد.

نظر شما