يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۱
کد خبر: ۴۹۵۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
مديرعامل شرکت بهره‌برداري متروي تهران گفت: شهردار تهران پيگير است که از جاي ديگر براي مترو منابعي تامين‌کنند تا پيش از پايان سال تعدادي قطار جديد وارد ناوگان شود.

علي محمدقلي‌ها مديرعامل شرکت بهره‌برداري متروي تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» در رابطه با وعده‌ي شهردار تهران مبني بر ورود قطارهاي جديد تا پيش از پايان سال گفت: با توجه به عدم پرداخت اعتبارات دولت و متوقف ماندن چندين ماهه‌ي واگن‌هاي مترو در گمرک، شهردار تهران پيگير است که از جاي ديگر براي مترو منابعي تامين‌کنند تا پيش از پايان سال تعدادي قطار جديد وارد ناوگان شود.

 

او افزود: اميدواريم اين اقدام هرچه زودتر عملي شود تا بتوانيم در اسفند که تعداد مسافران مترو به اوج خود مي‌رسد، سرويس‌دهي مناسبي به مسافران ارائه کنيم.

  

بنابراين گزارش، محمدباقرقاليباف شهردار تهران يكشنبه ـ 30 بهمن ـ در مراسم بهره‌برداري از ايستگاه متروي تجريش اظهارکرد: «ازدحام مترو باعث شرمندگي من است؛ من خودم را به‌عنوان شهردار مسئول مي‌دانم، اين مشكل من است و بايد حل شود كه بر اين اساس تا پايان سال 140 واگن جديد را وارد خطوط مترو كنيم.»

هم‌اکنون واگن‌هاي مترو بيش از 4ماه است که به دليل عدم تحقق اعتبارات مورد نياز در گمرک متوقف مانده و با مشکلات جديدي مانند محسوب شدن واگن ها جزو کالاهاي متروکه در گمرک ، هزينه هاي بسيار زياد انبارداري مواجه است.

  

اين گزارش مي‌افزايد: در بخش اعتبارات عمراني مترو براساس مصوبه مجلس، از مجموع دو هزار و 439 ميليارد ريال سهم دولت تنها يک هزار و 374 ميليارد ريال پرداخت شده است که درصد تحقق آن در ماه پاياني سال به 56درصد مي‌رسد.

از 90ميليارد تومان بودجه مصوب مجلس براي يارانه بليت متروي تهران نيز ، تا پيش از چهارشنبه پيش ـ سوم اسفند ـ  تنها 28 ميليارد تومان پرداخت شده بود که با پرداخت اخير حدود 80 ميليارد تومان يعني نزديک 90درصد يارانه بليت از سوي دولت پرداخت شده است.

پيش از اين شهردار تهران كه معتقد به مديريت بدون پول است در برخي از پروژه‌هاي عمراني شهرداري كه نيازمند هزينه‌هاي فراوان بوده است، از منابع ديگري غير از بودجه‌هاي دولتي و شهرداري براي پيشبر اين پروژه‌ها استفاده كرده است. به طور مشخص بوستان ولايت يكي از اين پروژه‌ها است كه هزينه تملك آن به مبلغ 500 ميليارد تومان با دريافت تسهيلاتي از بانك قوامين پرداخت شد. 

نظر شما