شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۹۶۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶
محمدباقر قاليباف گفت: اگر چه من فعال سياسي هستم اما با همه وجود به اين باور رسيده‌ام که ماداميکه در شهرداري به عنوان يک نهاد اجتماعي خدمت مي‌کنم، شهردار و شهرداري تهران درگير فعاليت‌هاي سياسي نشود، چراکه اين مساله را يک سم مهلک مي‌دانم.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، دکتر محمدباقر قاليباف با بيان اينکه تهران بيش از 40 سال است که بدون برنامه مدون و طرح جامع اداره مي شود ، به تصويب طرح جامع تهران در حدود 2 سال قبل اشاره کرد و گفت: براساس ضوابط طرح جامع ، طرح تفصيلي نيز در غالب نقشه هاي يک ده هزارم و يک دو هزارم تهيه شده و هم اکنون نقشه هاي يک پانصدم آن نيز آماده شده است که در اين جلسه مورد تصويب نهايي قرار خواهد گرفت.


وي با اشاره به فراهم کردن بستر نرم افزاري اجراي طرح تفصيلي شهر تهران گفت: پس از تصويب نهايي به سرعت زمينه اجراي اين طرح را فراهم مي کنيم، تا بدون اعمال سليقه و دخالت افراد و تحت وب اجراي طرح تفضلي از يک فروردين 90 آغاز شود.

شهردار تهران همچنين وعده داد که پرده برداري از طرح تفصيلي جديد شهر تهران و جزئيات اين طرح را به اطلاع شهروندان خواهيم رساند.


وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره انتخابات پيش روي مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر چه من فعال سياسي هستم اما با همه وجود به اين باور رسيده‌ام که تازماني که در شهرداري به عنوان يک نهاد اجتماعي خدمت مي کنم، شهردار و شهرداري تهران درگير فعاليت هاي سياسي نشود؛ چراکه اين مساله را يک سم مهلک مي دانم.


شهردار تهران به بداخلاقي هاي برخي گروه هاي سياسي که شهرداري را متهم به سياسي کاري مي کنند، اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال پس از راهپيمايي 22 بهمن شهرداري مکلف است شهر را در کمترين زمان ممکن پاکسازي کند و در اين ميان همه المان‌ها جمع آوري مي شود. حال اگر گروه يا جرياني تصويري منتشر کند که شهرداري در حال جمع آوري برخي از اين المان ها که متعلق به گروه هاي سياسي بوده است، اين اقدام بداخلاقي محسوب مي شود اما مردم باهوش تر از اين هستند که تحت تاثير چنين اقدامي قرار گيرند.


وي با بيان اينکه شهرداري به هيچ عنوان نبايد در انتخابات دخالت کند و من نيز دخالت نمي کنم، گفت: اميدواريم مجلس آينده همان گونه که امام خميني (ره) فرموده اند در راس امور باشد و با قانون گذاري و اعمال قدرت در نظارت با افرادي که از مدار قانون خارج مي شوند برخورد کند.


قاليباف همچنين ابراز اميدواري کرد که مجلس شوراي اسلامي با توجه به جايگاه ملي از کارکردهاي محلي فاصله بگيرد و به موضوعات اساسي در کشور بپردازد.


به اعتقاد شهردار تهران مردم دوست دارند که مجلس وزن پول ملي را حفظ کند ، سرانه درآمد و بهداشت را بالا ببرد، مشکل اشتغال را حل کند و ضمن تامين امنيت ملي در مقياس بين المللي عزتشان در جهان حفظ شود و اين موارد رئوس برنامه هاي مجلسي برخواسته از مردم باشد.


قاليباف در بخش ديگري از سخنانش به رويکرد اجتماع محور شهرداري اشاره کرد و گفت: شهرداري بايد با رويکرد محله محوري، وظايف خود را انجام دهد و آن چه را مردم مي پسندند به انجام رساند.


وي با تاکيد براينکه با نقطه ايده آل در اين حوزه فاصله زيادي داريم، اظهار کرد: در عين حال شوراياري ها امروز در مقياس محله تصميم مي گيرند و من به عنوان شهردار به خود اجازه نمي دهم در سطح محلات تصميم گيري کنم.


قاليباف با بيان اينکه در برنامه ريزي سال 91 شهرداري، شوراياري ها تصميم مي گيرند که بودجه محلات با چه اولويتي هزينه شود، گفت: در آينده اين اقدامات بايد در سطح مناطق نيز انجام شود.

نظر شما